Nissan Leaf Gen3. 15 lat doświadczenia
Hej miłośnicy czterech kółek (i cichej jazdy)! Nadchodzi moment, na który wielu czekało – globalna premiera nowej, trzeciej generacji legendarnego Nissana Leaf już pod koniec tego miesiąca! Zanim jednak zobaczymy go osobiście, Nissan zdradza kulisy jego powstawania i zdradza, dlaczego ten elektryk to coś znacznie więcej niż tylko kolejna jego odsłona.

Ponad 15 Lat doświadczenia
Pamiętacie rok 2010? To wtedy pierwszy Leaf ruszył na podbój świata. Przez te 15 lat Nissan sprzedał blisko 700 000 Leafów na całym świecie. Wyobraźcie to sobie: ich właściciele przejechali łącznie około 28 miliardów kilometrów! To nie tylko liczby, to góra doświadczeń, opinii, danych. I właśnie na tej wiedzy, zdobytej przy pierwszej i drugiej generacji, zbudowano nowego Leafa gen 3. To nie jest ewolucja, to prawdziwie trzecia generacja elektryka z krwi i kości, przeprojektowana od podstaw.
Nowy Nissan i szef designu projektu Leaf Nobutaka Tase
Alternatywa dla aut spalinowych
Jako pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny na świecie, Leaf na zawsze zmienił krajobraz motoryzacji. I teraz, z nowymi technologiami, ma wzmocnić wizerunek Nissana na nowo. Jak podkreśla Richard Candler, Wiceprezes ds. Globalnej Strategii Produktu: "Chcieliśmy, aby nowy Leaf był nie tylko dla entuzjastów EV, ale stanowił prawdziwie wiarygodną alternatywę dla aut spalinowych.
"Przecinak powietrza"
Nissan Leaf Gen 3
Aerodynamika nowego Nisana Leaf jest imponująca. To prawdziwy "przecinak powietrza". Wersje na rynek USA i Japonię mają współczynnik oporu powietrza Cx zaledwie 0,26, a wersje europejskie (dzięki kołom i lusterkom), są jeszcze lepsze – Cx 0,25! Jak to osiągnięto? Wymieńmy to.
- Chowane klamki (flush door handles)
- Aktywna żaluzja w atrapie chłodnicy (active grille shutter)
- Unikalny wzór alufelg
- Idealnie płaskie dno podwozia
- Fastbackowy kształt nadwozia z klapą bagażnika wspomagającą efekt opływowości (airfoil effect).
Panoramiczny dach
Nissan Leaf Gen 3
Nawet panoramiczny szklany dach przyczynia się do wyjątkowej opływowości! Pozwolił obniżyć linię dachu w kluczowych punktach o 12 mm, jednocześnie zachowując przestrzeń nad głową wewnątrz. Będzie też funkcja przyciemniania elektrycznego (e-dimming)" i powłoka odbijająca ciepło. Dzięki temu nie potrzebuje rolet czy osłon, które zabierają centymetry, szczególnie z tyłu. Technologia elektrochromowa pozwala jednym dotknięciem przycisku regulować przejrzystość szkła i ilość światła wpadającego do kabiny.
Nissan Leaf Gen 3
Platforma CMF-EV
Wnętrze nowego Leafa korzysta z dedykowanej platformy Nissan CMF-EV dla elektryków. Jej zaletą jest płaska podłoga, co przekłada się na przestronne wnętrze dla wszystkich pasażerów.
Nissan Leaf Gen 3 znowu zaskoczy świat?
Szczegóły techniczne trzeciej generacji poznamy lada dzień, podczas światowej premiery. Wtedy poznamy zasięg i moc nowej generacji Leafa. Także i tym zaskoczy świat?
Nowy Nissan Leaf