Opel zaprezentował mową wersję Astry. Tym razem na prąd. Teraz rodzina tego kompaktu składa się z zelektryfikowanej wersji z hybrydą plug-in, Astry GSe a jeszcze w tym roku zadebiutuje Astra Sports Tourer Electric, pierwsze elektryczne kombi niemieckiego producenta
Zasięg nowej Astry Electric, która waży zaledwie 1 679 kilogramów wynosi do 418 kilometrów. Już w standardzie dostępnych jest sporo systemów wspomagania kierowcy. Jest też system Intelli-Drive 2.0 z układem dostosowywania prędkości jazdy i półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu. Te dwa systemy występują jako opcja.
Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i 270 Nm momentu obrotowego i zużywa 14,8 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów. Nową Astrą Electric można jechać z prędkością 170 km/h wybierając jeden z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport.
System hamowania rekuperacyjnego pozwala odzyskiwać energię podczas jazdy a ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmie około 30 minut. Elektryczna Astra jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Cyfrowy kokpit Pure Panel Pro z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami i systemem multimedialnym zapewnia łączność i rozrywkę.
Przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Electric oferuje 352 litry pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta nawet do 1 268 litrów.