Opel Mokka 2024 Hybrid GS. Nasz test

Opel Mokka 2024 Hybrid GS to crossover z technologię hybrydową. Najnowsza generacja, która trafiła do naszej redakcji stanowi przykład udanego połączenia fajnej stylistyki z oszczędnym napędem.
Karoseria – futurystyczny design z niemiecką precyzją
Opel Mokka 2024 Hybrid GS przyciąga uwagę swoim wyglądem. Charakterystyczny front z grillem Opel Vizor, który łączy reflektory LED oraz logo marki, nadaje samochodowi nowoczesny i dynamiczny wygląd. Linie nadwozia są ostre i zdecydowane, a proporcje kompaktowego crossovera sprawiają, że Mokka prezentuje się zwinnie, naet sportowo.
Z profilu widać dobrze zarysowane nadkola, które podkreślają lekko terenowy charakter pojazdu.
Tył samochodu wyróżnia się minimalistycznymi światłami LED oraz napisem "Mokka" umieszczonym centralnie na klapie bagażnika. Zderzak o nowoczesnym kształcie oraz delikatny spojler dachowy dodają całości sportowego pazura.
Elementy wykończeniowe, takie jak chromowane akcenty czy opcjonalne czarne detale, dodają elegancji i podkreślają nowoczesny charakter Mokki GS. Reflektory IntelliLux LED Matrix oferują doskonałą widoczność w nocy i dostosowują się do warunków na drodze, co poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Wnętrze – nowoczesność i komfort
Kabina Mokki Hybrid GS została zaprojektowana z myślą o kierowcy i pasażerach. Wnętrze cechuje się funkcjonalnym układem. Centralnym punktem kokpitu jest cyfrowy zestaw wskaźników Pure Panel, który składa się z dwóch dużych wyświetlaczy – jeden pełni funkcję zegarów, a drugi odpowiada za system multimedialny.
Wersja GS wyróżnia się sportowymi akcentami, takimi jak kontrastowe przeszycia i ergonomiczne siedzenia z dodatkowym podparciem bocznym. System multimedialny obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, a intuicyjny interfejs sprawia, że korzystanie z niego jest przyjemnością.
Przestronność wnętrza jest zaskakująca jak na kompaktowe wymiary Mokki. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca na nogi i nad głową. Bagażnik oferuje pojemność 350 litrów, co jest wystarczające na codzienne potrzeby. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do ponad 1100 litrów, co pozwala na przewóz większych ładunków.
Silnik i dane techniczne
Opel Mokka Hybrid GS jest napędzany układem hybrydowym, który łączy silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra z silnikiem elektrycznym. Łączna moc systemu wynosi 136 KM i 230 Nm, co zapewnia dynamiczne przyspieszenie (od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy) i elastyczność w każdych warunkach.
Skrzynia biegów eDCS6 to nowoczesna automatyczna przekładnia o 8 przełożeniach, która działa płynnie i skutecznie zarządza momentem obrotowym. Napęd przekazywany jest na przednie koła.
W trybie elektrycznym Mokka może poruszać się na krótkich dystansach z zerową emisją spalin, co sprawdza się szczególnie w miejskich warunkach jazdy. Akumulator o pojemności 1,2 kWh ładuje się automatycznie podczas jazdy dzięki systemowi rekuperacji.
Zawieszenie i układ kierowniczy
Zawieszenie w Mokce Hybrid GS zostało dostrojone tak, aby łączyć komfort z pewnością prowadzenia. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, natomiast z tyłu belkę skrętną, która dobrze radzi sobie z nierównościami na drodze.
Układ kierowniczy jest precyzyjny i dobrze reaguje na polecenia kierowcy. Samochód prowadzi się pewnie zarówno na autostradzie, jak i w miejskiej dżungli. Systemy wspomagające, takie jak asystent pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat, dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo.
Tłumienie nierówności jest skuteczne, a samochód stabilnie trzyma się drogi nawet podczas szybkich zakrętów. Układ hamulcowy działa precyzyjnie i skutecznie.
Zużycie paliwa
Jedną z największych zalet Mokki Hybrid GS jest niskie zużycie paliwa. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym, ale nam wyszło 6,8 l/100 km. Co ważne, dzięki wsparciu silnika elektrycznego, auto jest w stanie poruszać się w trybie zeroemisyjnym na krótkich dystansach.
Wrażenia z jazdy
Jazda Oplem Mokka Hybrid GS to przyjemne doświadczenie. Silnik hybrydowy oferuje wystarczającą moc do dynamicznej jazdy, a jednocześnie działa cicho i płynnie. Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, co przekłada się na komfort podróżowania.
Na autostradzie samochód zachowuje stabilność, a hałas zewnętrzny jest dobrze izolowany. Dynamika, precyzyjny układ kierowniczy i oszczędny napęd sprawiają, że Mokka sprawdza się zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.
Cena na polskim rynku
Cena Opla Mokka 2024 Hybrid GS na polskim rynku zaczyna się od około 135 900 zł. Nasza testówka, dość bogato wyposażona kosztuje 152 550 zł.