Opel wprowadzi niebawem do sprzedaży nową odmianę Corsy z 48-woltową technologią hybrydową.
System ten składa się z akumulatora litowo-jonowego, który jest ładowany automatycznie w określonych warunkach jazdy oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra i mocy 74 kW/100 KM lub 100 kW/136 KM. Silniki są zestawione z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.
Nowa Corsa Hybrid o mocy 74 kW/100 KM z technologią 48V (zużycie paliwa w cyklu WLTP1: 4,7-4,6 l/100 km; 106-102 g/km CO2, oba w cyklu mieszanym) może zaoszczędzić prawie 1,0 l/100 km paliwa (około 15 procent), a także zmniejszyć emisję CO2.
W codziennej jeździe po drogach miejskich i pozamiejskich, silniki benzynowy i elektryczny Opla Corsy Hybrid pracują razem lub oddzielnie w taki sposób, aby zoptymalizować zużycie energii i osiągi. System ten oferuje więc korzyści przede wszystkim podczas jazdy w ruchu miejskim.
Silnik elektryczny umożliwia również jazdę Oplem Corsą w trybie w 100% elektrycznym na odcinku do jednego kilometra przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy (np. podczas manewrowania lub przy prędkości poniżej 30 km/h w ruchu miejskim) i wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. podczas ruszania z miejsca.
W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie akumulatora 48V, wchodzącego w skład układu hybrydowego. Akumulator przechowuje również energię odzyskaną przez system hamowania rekuperacyjnego.