Jednym z najbardziej popularnych samochodów segmentu A, czyli typowo miejskich, jest crossover Toyoty o nazwie Aygo X.
Samochód ten został zaprojektowany na platformie GA-B w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Pierwszym samochodem zbudowanym na tej platformie był nowy Yaris, zaś drugim – crossover segmentu B, Yaris Cross.
Dwukolorowa stylistyka nadwozia Aygo X zwraca uwagę. Opadająca ku tyłowi linia dachu sprawia, że samochód wygląda …sportowo. Z przodu nowocześnie wyglądające reflektory tworzą dla maski ramę nawiązującą do kształtu skrzydeł. Duży, nisko osadzony grill, światła przeciwmgielne i osłona podwozia zostały uformowane w motyw sześciokąta.
Stylistyka crossovera została podkreślona także dużymi kołami, których średnice łącznie odpowiadają 40 procentom długości nadwozia.
Pikantne kolory pojawiają się także we wnętrzu auta w postaci akcentów w kolorze nadwozia m.in. na desce rozdzielczej i konsoli centralnej, które nadają kokpitowi charakterystyczny wygląd.
Toyota Aygo X ma długość 3 700 mm i jest o 235 mm dłuższa od swojego poprzednika. Rozstaw osi jest większy od Aygo drugiej generacji o 90 mm. Przedni zwis jest o 72 mm krótszy niż w Yarisie.
Szerokość nadwozia jest większa od poprzedniego modelu o 125 mm i wynosi 1 740 mm. W wyniku tego przednie fotele zostały rozsunięte o 20 mm, zwiększając przestrzeń na wysokości ramion o 45 mm.
Bagażnik jest jednym z największych w segmencie. Jego długość wzrosła o 125 mm, a pojemność o 63 litry do wartości 231 litrów.
Za napęd Aygo X odpowiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra. Średnio zużywa 4,7 l na 100 km benzyny.