Toyota zaprezentowała przed chwilą najnowszą generację Land Cruisera.
Oto nowa Toyota Land Cruiser. To pierwszy LC z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz rozłączanym przednim drążkiem stabilizatora. Zbudowana na platformie GA-F kontynuuje konstrukcję ramową. Silnik: wysokoprężny 2,8 l. Silnik osiąga moc 204 KM/150 kW i został połączony z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią Direct Shift. Ta kombinacja pozwala pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Przyjmowanie zamówień rozpocznie się w październiku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszej połowie 2024 roku. W 2025 roku dołączy zelektryfikowana wersja z 48-woltowym układem mild hybrid.
Nowa Toyota zbudowana została na tej samej platformie co prezentowany tutaj Lexus GX. Ma podobnie pudełkowaty wygląd, ale Cruiser jest napędzany turbodoładowanym czterocylindrowym hybrydowym układem napędowym o mocy 326 koni mechanicznych.
Land Cruiser nie jest już tak wielkim autem jak do tej pory. Jest wyraźnie mniejszy po to aby konkurować z Fordem Bronco i Jeepem Wranglerem. Nowa generacja LC ma 4920 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1870 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2850 mm.
Land Cruiser ma wyposażenie, które poradzi sobie z najtrudniejszymi zadaniami, w tym napęd na cztery koła z reduktorem i blokadą mechanizmu różnicowego.