Toyota Yaris Cross, która zadebiutowała w 2021 roku właśnie pojawia się w Polsce w nowej wersji.
Teraz, obok dobrze znanego 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM dołącza 130-konny wariant z napędem na przód lub z napędem na cztery koła AWD-i.
130-konna hybryda wykorzystuje wprawdzie znany już silnik 1.5, ale ma nową przekładnię oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny MG1.
Wraz z przeprogramowaniem jednostki sterującej pozwoliło to na 12-procentowy wzrost mocy z 116 KM/85 kW do 130 KM/96 kW. Ulepszony silnik elektryczny MG2 ma teraz wyższy moment obrotowy, który wzrósł o 30% z 141 na 185 Nm.
Dzięki tym modyfikacjom Yaris Cross rocznika 2024 ma lepsze osiągi przy zachowaniu niskich emisji CO2 oraz niskiego średniego zużycia paliwa, które wynoszą odpowiednio 101-116 g/km oraz 4,5-5,2 l/100 km.
Nowe są także systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, rozszerzone o nowe funkcje. W modelu z rocznika 2024 inne są również cyfrowe zegary, a całe wnętrze zostało lepiej wygłuszone.