Ford zaprezentował właśnie Pumę Gen-E. To w pełni elektryczna wersja jednego z najchętniej wybieranych crossoverów w Europie.
523 km po mieście
Puma na prąd wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 168 KM, który napędza przednie koła. Samochód ten według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 8 sekund, co stawia go blisko wersji spalinowej ST. Bateria o pojemności 43 kWh umieszczona została pod podłogą pojazdu, co zapewnia stabilność i optymalne wykorzystanie przestrzeni. Zasięg na trasie, na jednym ładowaniu wynosi do 376 km. a w mieście aż 523 km. Zużycie energii wynosi 13,1 kWh na 100 km.
Ładowanie w 23 minuty
Ładowanie akumulatora możliwe jest z użyciem szybkich ładowarek o mocy 100 kW, które pozwalają na naładowanie baterii od 10% do 80% w 23 minuty. Dla domowych użytkowników przewidziano możliwość ładowania prądem przemiennym o mocy 11 kW, co zajmuje około 5-6 godzin..
Bagażnik jak w dużym SUV-ie
Imponująca jest przestrzeń bagażowa elektro Pumy – to 574 litry miejsca na bagaż z postawionymi wszystkimi siedzeniami, czyli więcej, niż mogą zaoferować niektóre większe SUV-y. Przedni bagażnik, 43-litrowy „frunk” wykorzystuje przestrzeń, którą w konwencjonalnych samochodach zajmuje silnik benzynowy, służy do przechowywania akcesoriów, np. kabli do ładowania.
Wnętrze jak w wersji spalinowej
Ford Puma Gen-E zachowuje wygląd swojej spalinowej wersji, ale z lekkimi zmianami. Nowy jest tunel centralny z dodatkowymi schowkami i miejscem na bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Zastosowanie technologii SYNC z obsługą Apple CarPlay i Android Auto zapewnia integrację z urządzeniami mobilnymi, a system Alexa od Amazon umożliwia korzystanie z głosowych komend.
Technologie i bezpieczeństwo
Systemy asystujące obejmują m.in. adaptacyjny tempomat z nielubianą przz wielu kierowców funkcją Stop & Go, kamery 360°, automatyczne hamowanie przy cofaniu oraz system zapobiegania kolizjom z innymi pojazdami na skrzyżowaniach. Dodatkowo, Ford Puma Gen-E wyposażony jest w matrycowe reflektory LED, zapewniające lepsze oświetlenie drogi i zwiększoną widoczność w nocy.
Produkcja i ceny
Elektryczna Puma Gen-E, produkowana jest w zakładzie montażowym Ford Otosan w rumuńskiej Krajowie, a silniki pochodzą z fabryki Forda w Halewood w Wielkiej Brytanii. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 164 900 zł za wersję podstawową i od 174 900 za wersję Premium. Dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku.