Mazda CX-5. Trzecia generacja
Mazda po raz kolejny udowadnia, że potrafi tchnąć duszę w swoje samochody, prezentując trzecią generację swojego kultowego SUV-a – CX-5. Premiera, zaplanowana na końcówkę 2025 roku, zapowiada nie rewolucję, lecz ewolucję, która wynosi ten model na nowy poziom w segmencie kompaktowych SUV-ów. Nowa CX-5 łączy w sobie elegancję, zaawansowaną technologię i praktyczność, idealnie wpisując się w potrzeby aktywnych kierowców i rodzin, a przy tym kusi konkurencyjną ceną startową. Na rynku niemieckim kosztować będzie 35 000 euro. Polskie ceny poznamy jesienią.

Mazda CX-5. Karoseria
Zewnętrzna sylwetka nowej CX-5 wciąż emanuje filozofią Kodo – Dusza Ruchu, ale w odświeżonym, bardziej sportowym wydaniu. Zgodnie z koncepcją „Wearable Gear”, linie nadwozia są teraz bardziej wyraziste, a zwiększony rozstaw osi nadaje pojazdowi nie tylko dynamiczny wygląd, ale i lepszą stabilność na drodze. Te subtelne zmiany sprawiają, że samochód prezentuje się nowocześnie i przyciąga spojrzenia.
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5. Wnętrze
Mazda CX-5
Kabina nie przytłacza, a jednocześnie oferuje przestronność i dopracowane detale. Projektanci postawili na intuicyjność – nowy, duży centralny wyświetlacz, działający jak smartfon, pozwala na personalizację i płynną obsługę. Po raz pierwszy w historii Mazdy pojawia się system Google built-in, który integruje nawigację, muzykę i asystenta głosowego,. Cyfrowy kokpit zastępuje klasyczne zegary, a w wyższych wersjach pojawi się system audio Bose z 12 głośnikami. Nowa konsola środkowa i przyciski na kierownicy dodają praktyczności. W topowych wersjach pojawia się panoramiczny dach.
Mazda CX-5
Mazda CX-5. Bagażnik
Bagażnik jest teraz znacznie większy, oferując dodatkową przestrzeń. Szersze tylne drzwi ułatwiają wsiadanie i pakowanie, a składana kanapa w układzie 40:20:40 daje spore możliwości aranżacji wnętrza.
Mazda CX-5
Mazda CX-5. Silnik
Pod maską debiutuje nowy silnik benzynowy e-Skyactiv G 2.5 z technologią mild hybrid, który zastępuje dotychczasową jednostkę 2.0. Wspierany 24-woltowym systemem, oferuje 141 KM i 238 Nm momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie i dynamiczną jazdę. Układ hamowania brake-by-wire i zdolność holowania do 2000 kg sprawiają, że CX-5 jest gotowa na każdą przygodę. Ulepszono zawieszenie i systemy wspomagania kierowcy.
Mazda CX-5. Silnik
Mazdy CX-5. Specyfikacja
Mazda CX-5
- Wymiary całkowite (długość/szerokość/wysokość): 4 690 mm / 1 860 mm / 1 695 mm
- Silnik: e-SKYACTIV G 2.5 (z systemem Mild Hybrid Mazda M Hybrid)
- Skrzynia biegów: SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)
- Zawieszenie (przód/tył): Kolumny MacPhersona / Wielowahaczowe
- Liczba miejsc: 5
Mazda CX-5. Wersje
Nowa CX-5 będzie dostępna w czterech wersjach wyposażenia, od podstawowej Prime-Line po Homura z luksusową tapicerką i nastrojowym oświetleniem. Każda z nich oferuje inny styl. Na europejskich drogach CX-5 pojawi się pod koniec 2025 roku, a w Polsce zamówienia ruszą we wrześniu, z pierwszymi egzemplarzami w salonach w lutym 2026 roku.