Opel Frontera 2025. Opis, ceny i… realia
Nowy Opel Frontera pojawia się na rynku także jako SUV z opcją dwóch „siedzeń” w trzecim rzędzie. Wersja 7-miejscowa dostępna jest jednak tylko w hybrydzie (silnik 1.2 Turbo 100 KM lub 136 KM) i wyłącznie w pakiecie do wersji GS. Dopłata? Niedużo, bo tylko 3 200 zł. Ale uwaga: trzeci rząd to miejsce dla dzieci lub krótkie przejazdy (stąd cudzysłów). Dorośli powyżej 160 cm wzrostu będą narzekać na brak przestrzeni nad głową i nogi. Plus? Siedzenia składane indywidualnie (konfiguracja 40:60), co pozwala łączyć przewóz pasażerów z bagażem (np. czwórka dzieci + torby sportowe).

W tym artykule:
Przestrzeń: 1600 litrów, ale…
Opel Frontera Hybrid
Opel Frontera Electric
Wersja 5-osobowa oferuje 460 litrów bagażnika - to wynik lepszy od najpoważniejszego według nas konkurenta Opla, Dacii Duster (445 l), ale gorszy od Seata Ateca (510 l). Po złożeniu drugiego rzędu wzrasta do 1600 litrów (dane producenta, my nie mierzyliśmy jeszcze). Podłoga jest płaska, z systemem FlexFloor. Wariant 7-miejscowy oczywiście redukuje tę pojemność.
Rozstaw osi (267 cm) to atut: pasażerowie drugiego rzędu mają więcej miejsca na nogi niż w autach konkurencji. Fajne ułatwienie to przesuwane i składane fotele w drugiego rzędu.
Opel Frontera
Wyposażenie
Opel Frontera Hybrid
Wersja GS Hybrid ma:
- Fotele Intelli-Seats z redukcją nacisku na kość ogonową. Pomaga na dłuższych trasach, choć boczne podparcie jest takie sobie.
- Dual 10-inch screens: ekran kierowcy i dotykowy system z CarPlay/Android Auto (bezprzewodowo).
- Kamera cofania 130 st. - rzecz przydatna przy 4,4-metrowym aucie.
- 5 portów USB-C i ładowarka bezprzewodowa. Fajne przy podróżach całej rodziny.
- Klimatyzacja automatyczna, jednak brak regulacji strefowych.
Opel Frontera
Napędy
- Frontera Hybrid (1.2 Turbo 48V):
- 145 KM – wersja optymalna (0-100 km/h w 9 s).
- Zużycie paliwa: 5,3 l/100 km - w mieście spada do 4,8 l bo auto do 1 km jedzie na samym silniku elektrycznym.
- Skrzynia eDCT6 działa poprawnie.
Opel Frontera Electric
- Frontera Electric:
- 113 KM, bateria 44 kWh, zasięg 305 km – a tak naprawdę max 280 km.
- Ładowanie DC 100 kW: 20-80% w 26 minut;
- Brak opcji 7-miejscowej i wyższa cena (od 125 900 zł).
Elektryk ma mniejszy bagażnik (bo akumulator pod podłogą), a hybryda nie oferuje napędu AWD.
Cena
Edition Hybrid 100 KM: od 103 900 zł - brak klimatyzacji automatycznej i ekranu dotykowego;
GS Hybrid 136 KM: ok. 117 900 zł plus 3 200 zł za siedzenia 7-osobowe;
GS Electric: 139 900 zł. Konkurent na prąd, MG ZS EV kosztuje 123 900 zł.