Nadjeżdża siódma generacja Volkswagena Transporter i Caravelle. Podczas IAA Transportation 2024 w Hanowerze zadebiutuje siódma już generacja tych samochodów użytkowych koncernu z Wolfsburga. Po raz pierwszy w historii Transportera i Caravelle, poza gamą turbodoładowanych silników wysokoprężnych samochody te otrzymają napęd hybrydowy typu plug-in. Będą też całkowicie elektryczne wersje.
W sumie będzie sześć wersji napędowych nowego Transportera - dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle).
Silniki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). TDI o mocy 125 kW jest zawsze połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla TDI o mocy 110 kW jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Moc systemowa 171 kW (232 KM) charakteryzuje napęd hybrydowy typu plug-in w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów (eHybrid). e-Transporter i e-Caravelle startują z mocami 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Pojemność ich akumulatorów wynosi 64 kWh (netto).
Najważniejsze cechy nowych aut to w przypadku Transportera więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, większa ładowność i wyższa maksymalna dopuszczalna masa przyczepy. To samo dotyczy dziewięciomiejscowego mikrobusa - nowej Caravelle.
Transporter dostępny będzie w wersji Furgon (skoncentrowanej na transporcie towarów), Furgon „Plus” (przestrzeń ładunkowa, siedzenia w drugim rzędzie, różne przegrody), Kombi (skoncentrowanej na transporcie osób) oraz jako podwójną kabinę z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Dodatkowo wersje mikrobus i furgon będą opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.
Natomiast dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o transporcie pasażerskim - jako shuttle bus. Będzie oferowany w trzech wersjach: Caravelle jako wersję podstawową, Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową wersję Style. Caravelle będzie również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter Furgon, jak i Caravelle, będą dostępne w wersji terenowej PanAmericana.
Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 procent do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3. Maksymalna ładowność, uzyskana dzięki większej objętości przestrzeni ładunkowej, to teraz 1,33 tony (dodatkowe 0,13 t). Volkswagen zwiększył również o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć Transporter. Teraz masa takiej przyczepy sięgną może nawet 2,8 tony (z hamulcem, przy nachyleniu 12%).
Co ciekawe kokpit Transportera i Caravelle, nie będzie wyłącznie cyfrowy – pojawią się również tradycyjne przyciski.