Toyota Aygo X Hybrid: miejska rewolucja
Jacek JureckiAutor
W europejskim segmencie miejskich aut nadchodzi przełom. Toyota Aygo X Hybrid, zapowiadana na koniec 2025 roku, to nie tylko lifting – to pierwsza pełna hybryda w historii segmentu A, łącząca dynamikę, design crossovera i rekordowo niską emisję CO₂. To będzie najczystszy samochód bez wtyczki na rynku, przy jednoczesnym skoku mocy do 116 KM i przyspieszeniu 0-100 km/h poniżej 10 sekund.

Siła w miniaturowym opakowaniu
Sercem rewolucji jest układ hybrydowy znany z modeli Yaris i Yaris Cross, zastępujący dotychczasowy silnik 1.0 l o mocy 72 KM. Inżynierowie Toyoty dokonali tu cudu inżynierii: pomimo wydłużenia przedniego zwisu o 76 mm dla zmieszczenia jednostki, zachowano rozstaw osi (2430 mm) i pojemność bagażnika (231 l). Sekret? Dwa równoległe ogniwa umieszczone wzdłuż podłogi oraz akumulator pomocniczy schowany pod bagażnikiem – bez uszczerbku dla przestrzeni. Efekt to nie tylko oszczędności paliwa, ale i zwinność w mieście: platforma GA-B, nisko osadzony akumulator (obniżający środek ciężkości) i promień zawracania zaledwie 4,7 m czynią z Aygo X idealnego towarzysza wąskich uliczek.
Toyota Aygo X Hybrid
Crossover z charakterem
Aygo X Hybrid to crossover w miniaturze. Przeprojektowany przód z ostrzejszymi reflektorami, agresywnym grillem i uniesioną linią nadwozia podkreśla SUV-owy charakter. Wnętrze zaskakuje przestronnością: wysoka pozycja jazdy i miejsce dla czterech osób w kompaktowych wymiarach (3,7 m długości). Nowoczesność podkreśla cyfrowy kokpit z 7-calowym wyświetlaczem, porty USB-C oraz elektroniczny hamulec postojowy. W bogatszych wersjach znajdziemy bezprzewodową ładowarkę, klimatyzację automatyczną i system oczyszczania powietrza nanoeX.
Technologia z wyższej półki
Aygo X wyposażono w najnowszy pakiet Toyota Safety Sense, w tym:
· Ulepszony system PCS (wykrywanie pieszych i rowerzystów),
· Asystent pasa ruchu (LTA) i rozpoznawania znaków (RSA),
· Nowość! EDSS (awaryjne zatrzymanie pojazdu) i PDA (proaktywny asystent jazdy).
Po raz pierwszy w modelu Aygo aktualizacje systemu bezpieczeństwa odbywają się bezprzewodowo (OTA) – to rzadkość w segmencie miejskim.
Toyota Aygo X Hybrid
Sportowy DNA
Wersja GR SPORT to ukłon w stronę entuzjastów sportowej jazdy. Wizualnie wyróżnia ją ekskluzywny lakier musztardowy, czarny dach i maska, felgi GR oraz agresywny wzór atrapy chłodnicy. Pod karoserią kryją się zmodyfikowane zawieszenie i precyzyjniejsze wspomaganie kierownicy, oferujące bardziej responsywne prowadzenie bez utraty komfortu na nierównościach.
Toyota Aygo X Hybrid
Ceny jeszcze nie są znane
Sprzedaż ruszy pod koniec 2025 roku na wybranych rynkach Europy. Choć ceny nie zostały jeszcze ujawnione, oczekuje się, że Aygo X Hybrid stanie się najprzystępniejszą zelektryfikowaną Toyotą w Europie.
Toyota Aygo X Hybrid GR SPORT