Toyota C-HR+. Elektryczny SUV
Toyota niebawem wprowadzi na rynek model o nazwie C-HR+. To auto o napędzie elektrycznemu segmentu C-SUV. Pomimo podobnej nazwy, to odrębny model, który wykorzystuje platformę e-TNGA przeznaczoną dla samochodów elektrycznych. Oferuje dwa warianty pojemności baterii oraz możliwość wyboru pomiędzy napędem na przednie i na wszystkie koła. Jego debiut na polskim rynku zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku.

Styl i aerodynamika nowej Toyoty C-HR+
Toyota C-HR+Toyota C-HR+ ma aerodynamiczną sylwetką inspirowaną modelami coupe. Nadwozie SUV-a zaprojektowano z myślą o aerodynamice – obniżony środek ciężkości oraz specjalnie zaprojektowany tylny spojler redukują opór powietrza, co powinno przełożyć się na lepsze osiągi oraz większy zasięg na jednym ładowaniu.
Wnętrze z technologiami
Wnętrze nowej Toyoty C-HR+ jest przestronne. Auto ma długość 4520 mm, a rozstaw osi wynosi 2750 mm, co zapewnia sporo miejsca dla pasażerów zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń.
Toyota C-HR+ została wyposażona w:
- 14-calowy ekran systemu multimedialnego,
 - dwie bezprzewodowe ładowarki do smartfonów,
 - porty USB dla pasażerów tylnej kanapy,
 - oddzielny panel klimatyzacji dla tylnych siedzeń,
 - panoramiczny dach zapewniający większe doświetlenie wnętrza.
 
Bagażnik ma pojemność 416 litrów.
Toyota C-HR+
Toyota C-HR+ – moc i osiągi
Nowa Toyota C-HR+ będzie dostępna w kilku wariantach napędu elektrycznego:
- Bateria 57,7 kWh (napęd na przednie koła) – 167 KM (123 kW)
 - Bateria 77 kWh (napęd na przednie koła) – 224 KM (165 kW)
 - Bateria 77 kWh (napęd na wszystkie koła – AWD) – 343 KM (252 kW), przyspieszenie 0-100 km/h w 5,2 sekundy
 
Zasięg na jednym ładowaniu, według wstępnych danych WLTP, wynosić ma do 600 km. Czy okaże się to prawdą będzie można przekonać się za rok.
Ładowanie i efektywność energetyczna
Toyota C-HR+ została wyposażona w technologie zarządzania energią, w tym:
- Ładowarkę pokładową 11 kW (lub 22 kW w wersji Executive),
 - Szybkie ładowanie DC do 150 kW,
 - System przygotowania baterii do ładowania,
 - Pompę ciepła połączoną z układem klimatyzacji, zmniejszającą zużycie energii w chłodniejszych warunkach.
 
Toyota C-HR+
Systemy bezpieczeństwa
C-HR+ został wyposażony w system Toyota Safety Sense, który obejmuje:
- Monitorowanie martwego pola (BSM),
 - Adaptacyjne światła drogowe (AHS),
 - Układ detekcji przeszkód (ICS),
 - System wspomagający parkowanie Park Assist,
 - Panoramiczny monitor z systemem kamer 360 stopni (PVM).
 
C-HR+ – strategia Toyoty
Nowy model C-HR+ to kolejny krok Toyoty w kierunku elektryfikacji, zgodny z jej strategią osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2035 roku. Auto uzupełnia gamę elektrycznych SUV-ów Toyoty – dostępne są modele Urban Cruiser (B-SUV) i bZ4X (D-SUV). 
Toyota C-HR+












