Na Tokyo Auto Salon zadebiutowała dzisiaj nowa Toyota GR Yaris. Jej trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 ma teraz większą moc i wyższy moment obrotowy. Inne zmiany to wzmocniona płyta podłogowa oraz ulepszone zawieszenie a opcjonalnie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach. Są też nowe tryby jazdy. Przeprojektowano również wnętrze z cyfrowymi zegarami. Nowy GR Yaris będzie oferowany wyłącznie z pakietem Sport z ulepszonym chłodzeniem w standardzie.
GR Yaris w chwili debiutu dysponował najmocniejszym trzycylindrowym silnikiem na świecie. Teraz oferuje jeszcze więcej. Jego moc została podniesiona o 19 KM do 280 KM, a moment obrotowy jest o 30 Nm wyższy i wynosi 390 Nm.
Największą zmianą w nowym GR Yarisie jest wprowadzenie ośmiobiegowej skrzyni automatycznej GAZOO Racing Direct, która będzie oferowana opcjonalnie. Auto nadal będzie w standardzie wyposażone w skrzynię manualną o sześciu przełożeniach.
Zmieniono rozmieszczenie przycisków i przełączników korzystając z doświadczeń kierowców rajdowych i wyścigowych. Wyłącznik układu stabilizacji toru jazdy (VSC), włącznik świateł awaryjnych oraz włącznik natrysku wody na intercooler są teraz umieszczone bliżej kierowcy
Poprawiono widoczność poprzez obniżenie górnej krawędzi deski rozdzielczej o 50 mm, zmianę umiejscowienia lusterka wstecznego oraz przechylając o 15 stopni w kierunku kierowcy panel sterowania. Przed kierowcą umieszczono 12,3-calowe cyfrowe zegary z dwoma trybami wyświetlania do wybory – normal oraz sport, w którym prezentowanych jest więcej danych związanych z osiągami auta.