Toyota Yaris znana jest na całym świecie, a sprzedaż wszystkich generacji tego auta przekroczyła już 10 mln. egzemplarzy. Czwarta generacja tego samochodu segmentu B była pierwszym modelem w klasie miejskich aut z napędem hybrydowym.
Teraz, wraz najnowszą wersją, pojawiają się zmiany. Yaris Hybrid zyska nowy napęd hybrydowy, który będzie miał większą moc i wyższy moment obrotowy. Pojawi się także ulepszony system wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania. Wewnątrz zadebiutują nowe cyfrowe zegary, a system multimedialny będzie miał większy ekran.
Nowa przekładnia oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny, a także ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą przyczyniły się do wzrostu mocy o 12% z 116 KM do 130 KM. Wzrost momentu obrotowego też jest znaczący, bo aż o 30% z 141 Nm do 185 Nm.
Te zmiany przekładają się nie tylko na szybsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na lepszą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s).
Zwiększenie mocy poprawiło też wrażenia z jazdy. Auto szybciej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest bardziej żwawe i prowadzi się dynamicznie, co będzie miało znaczenie zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas podróży po drogach szybkiego ruchu.
Wersje GR SPORT oraz Premiere Edition będą miały nowy hybrydowy napęd o nazwie Hybrid 130 w standardzie. Dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie dostępny nadal.
Nowy Yaris jest pierwszym modelem, w którym dostępnym będzie cyfrowy kluczyk. Połączony z aplikacją MyT da dostęp do auta aż pięciu użytkownikom przy pomocy ich smartfonów. Został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowania, może otworzyć lub zamknąć drzwi, a także uruchomić auto bez konieczności wyjmowania telefonu z kieszeni lub torebki.