Volkswagen T-Roc oficjalnie zadebiutował w 2017 roku, ale już trzy lata wcześniej model ten zapowiadano pod postacią samochodów koncepcyjnych. T-Roc od samego początku był niezwykle ważnym autem dla niemieckiego producenta, który wraz z jego premierą wyszedł poza zachowawcze schematy tworzenia gamy modelowej. Takie podejście szybko zaowocowało świetnymi wynikami rynkowymi i VW T-Roc stał się najczęściej sprzedawanym modelem od Volkswagena w Polsce i w całej Europie. W czym tkwi sukces tego modelu?
Ciekawa stylistyka
T-Roc swoją popularność zawdzięcza między innymi atrakcyjnej stylistyce – zgrabne nadwozie, ostro narysowane linie i elegancka prezencja składają się na przyjemny dla oka projekt. Do tego duże koła, podniesiony prześwit oraz zadarte zderzaki z zaznaczonymi osłonami dodają charakteru. Klienci, którzy chcą się wyróżnić, powinni docenić niemały wybór barw lakieru, dostępne malowania dwukolorowe i różne pakiety stylistyczne. W 2022 roku T-Roc przeszedł lifting, wraz z którym dodano listwę świetlną pomiędzy przednimi reflektorami oraz przemodelowano zderzaki i światła.
T-Roc jest przedstawicielem SUVów segmentu B, a jego wymiary to 4236 mm długości, 1819 mm szerokości oraz 1584 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2590 mm, a masa własna, w zależności od wersji napędowej, waha się od 1292 do 1578 kg.
Praktyczne wnętrze
Kolejnym mocnym punktem T-Roca jest jego wnętrze, które, jak na niewielkie gabaryty zewnętrzne, zaskakuje przestronnością. Długi rozstaw osi przekłada się na sporo miejsca na nogi w obu rzędach, a wysoka i szeroka kabina zapewnia swobodę ruchu czterem osobom średniego wzrostu. Bagażnik mieści 445 litrów w podstawowym ustawieniu, a niski próg załadunku ułatwia pakowanie.
Na początku okresu produkcji spotkać się można było z głosami krytyki odnośnie jakości wykonania wnętrza T-Roca. Przeprowadzony lifting na szczęście rozwiązał ten problem i teraz kabina wykończona została w sposób dokładny i staranny, a użyte materiały nie stwarzają powodów do narzekania. T-Roc pozytywnie wypada również pod kątem obsługi urządzeń pokładowych, gdzie postawiono na nowoczesność. Auto opcjonalnie może być wyposażone w ekran dotykowy o przekątnej ponad 9 cali oraz w przeszło 10-calowy wirtualny zestaw wskaźników.
Dostępne wersje
Ofertę T-Roca stanowią przede wszystkim silniki benzynowe. Bazowym z nich jest motor 1.0 o mocy 110 KM, który łączony jest z 6-biegową skrzynią manualną. Wyżej w ofercie znajduje się jednostka o pojemności 1.5 i mocy 150 KM, która zestawiona może być ze skrzynią manualną lub z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG. Jest jeszcze silnik 2.0 o mocy 190 KM, który domyślnie łączony jest z 7-biegowym automatem DSG oraz z napędem na cztery koła 4Motion – słabsze wersje występują wyłącznie z napędem na przód. Najmocniejszą dostępną wersją jest Volkswagen T-Roc R – napędza go silnik 2.0 o mocy 300 KM, a napęd przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem skrzyni DSG.
Dostępne są także dwa silniki Diesla 2.0 TDI o mocy 116 lub 150 KM – słabszy z nich otrzymamy z 6-biegową skrzynią manualną, a mocniejszy z 7-biegową przekładnią automatyczną. W obu przypadkach napęd trafia na przednią oś.