Skoda uzupełnia swoją serię w elektrycznych SUV–ów, wprowadzając na rynek nowy model Enyaq L&K.
Enyaq L&K to unowocześniony napęd o mocy 210 kW, lepsze przyspieszenie i większy zasięg. Skoda Enyaq L&K 85 z napędem na tylne koła rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, czyli prawie dwie sekundy szybciej niż poprzedni tylnonapędowy model Enyaq 80. Prędkość maksymalna wynosi teraz 180 km/h, a maksymalny zasięg w cyklu WLTP - 570 kilometrów. Škoda Enyaq L&K 85x z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy, a jej maksymalny zasięg to 550 kilometrów.
Detale tej wersji to listwy boczne lakierowane w kolorze nadwozia a obramowania okien i relingi dachowe wykończone są w chromie. Zarówno szyba tylna, jak i szyby tylne–boczne są przyciemniane. Felgi są 20–calowe lub opcjonalnie 21–calowe z obręczami ze stopów lekkich oraz emblematem L&K na przednich nadkolach.
Teraz trochę o wnętrzu. Standardem jest wersja L&K Shell z beżową, skórzaną tapicerką. Opcjonalny L&K Black charakteryzuje się czarną skórą. Przednie fotele mają funkcją wentylacji i masażu.
W Skodzie Enyaq L&K przednia atrapa jest podświetlana 131 diodami. Wyposażenie standardowe obejmuje matrycowe LED, które pozwalają uniknąć oślepienia kierowcy nadjeżdżającego samochodu oraz odbijania światła od znaków, a także światła tylne LED.
Václav Laurin i Václav Klement to założyciele marki Skoda, jednego z najbardziej znanych i cenionych producentów samochodów na świecie. Ich współpraca i pasja do motoryzacji zaowocowały powstaniem czeskiej marki, która do dziś odnosi sukcesy na rynku samochodowym.
Václav Laurin urodził się 27 lutego 1865 roku w miejscowości Maršov u Chrudimi w Czeskim Królestwie (obecnie Czechy). Z wykształcenia był mechanikiem rowerowym. W 1895 roku założył wraz z Václavem Klementem warsztat naprawy rowerów w Mladej Boleslav, nazywając go "Laurin & Klement". Wkrótce rozpoczęli produkcję własnych rowerów, które zdobyły uznanie klientów. Z czasem rozszerzyli swoją działalność na produkcję motocykli.
Václav Klement urodził się 16 października 1868 roku w miejscowości Velvary w Czechach. Jego głównym zadaniem w firmie było zarządzanie aspektami biznesowymi, a także sprzedaż i marketing. Klement był odpowiedzialny za rozwijanie sieci dystrybucji rowerów i motocykli Laurin & Klement.
W 1905 roku Laurin i Klement podjęli decyzję o rozszerzeniu swojej działalności na produkcję samochodów. Ich pierwszym samochodem był model Voiturette A, który zdobył popularność i uznanie klientów. Marka Laurin & Klement szybko stała się jednym z wiodących producentów samochodów w Europie Środkowej.
W 1925 roku marka Laurin & Klement została przejęta przez koncern Skoda Works, który zajmował się produkcją maszyn, pojazdów szynowych i innych wyrobów metalowych. Po połączeniu obu firm nazwa Skoda została zachowana jako nazwa marki samochodów.
Dzięki połączeniu sił Laurina, Klementa i Skoda Works powstała nowa era dla marki Skoda. Firma kontynuowała rozwój i produkcję innowacyjnych i niezawodnych samochodów. Przez lata Skoda zdobyła uznanie na całym świecie, oferując szeroką gamę modeli, od kompaktowych samochodów miejskich po przestronne i luksusowe modele.
Dziedzictwo Václava Laurina i Václava Klementa wciąż jest obecne w marki Skoda. Ich przedsiębiorczość, innowacyjność i pasja do motoryzacji przyczyniły się do sukcesu firmy, która teraz jest częścią globalnego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen Group.