Na zdjęciu prezentujemy pierwszego w w Polsce Forda Rangera nowej generacji przystosowanego do działań ratowniczo-pożarniczych. Zbudowała go – w oparciu o wersję z podwójną kabiną - firma FC Autosystem Częstochowa dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Orońsku.
Samochód został odpowiednio zmodyfikowany oraz wzmocniony, aby zapewniał pełną mobilność w najtrudniejszych warunkach. Zawieszenie tylnej osi zostało przystosowane do ciągłego obciążania zabudową i wyposażeniem – zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność bez względu na obciążenie skrzyni.
Ranger został ponadto wyposażony w maszt oświetleniowy LED, który jest wysuwany automatycznie i pozwala na sterowanie głowicą w celu dokładnego oświetlenia miejsca działań. Kontener został wyposażony w podest roboczy i drabinkę ułatwiającą wejście, a skrytki na sprzęt zamykane są żaluzjami wodno- i pyłoszczelnymi z dostępem z trzech stron.
Pickup został ponadto wyposażony w dodatkowe oświetlenie uprzywilejowania i lampy LED, a ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, zastosowano również potężną wyciągarkę. W przypadku tak wyspecjalizowanych pojazdów, takie elementy są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.
Ford Ranger dzięki napędowi na cztery koła umożliwia pracę w trudnym terenie. Ten amerykański pickup oferowany jest w trzech wersjach kabin. Najpopularniejszą odmianą jest wersja z podwójną kabiną oferująca przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Oferta obejmuje ponadto kabinę pojedynczą – z najdłuższą skrzynią ładunkową oraz kabinę przedłużoną z miejscem dla dodatkowych pasażerów.
Samochód występuje na rynku z trzema silnikami. Podstawowym jest jednostka wysokoprężna i turbodoładowana o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM. W ofercie znaleźć można silnik 2.0 EcoBlue BI-TURBO o mocy 205 KM. Topową jednostką jest wysokoprężny silnik V6 o objętości skokowej trzech litrów.
Ranger dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach. Możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, poszerzają możliwości terenowe nowego Rangera.
Nasz test Forda Rangera znajdziesz TUTAJ.