Oferta
Kalkulator leasingowy
O nas
Kontakt
Obserwuj nas:

Strona główna/Premiery/Renault Clio. Ikona, która wciąż zaskakuje. Generacja 6!

Renault Clio. Ikona, która wciąż zaskakuje. Generacja 6!

Redakcja moto.vehis.plAutor

Renault Clio to prawdziwa legenda motoryzacji. Od debiutu w 1990 roku, przez pięć generacji, sprzedano niemal 17 milionów egzemplarzy w 120 krajach. Każda generacja tego modelu przynosiła coś nowego, od zaskakującego designu pierwszej wersji, przez sportowe emocje Clio Williams w latach 90., po nowoczesne technologie i hybrydowe napędy w ostatnich latach. Clio zawsze było synonimem praktyczności, stylu i niezbyt wysokich cen.

Fot. Renault
Fot. Renault

Tajemnicza premiera w Monachium

Renault zaprezentowało nowe Clio na kameralnej imprezie w Monachium. Wydarzenie było owiane tajemnicą, wielu dziennikarzy motoryzacyjnych nawet nie wiedziało o jego istnieniu. To nietypowe podejście tylko podsyciło ciekawość wokół nowego modelu. Renault, które w ostatnich latach cieszy się popularnoścą dzięki elektrycznym reinterpretacjom klasyków, takich jak Renault 4 czy 5, pokazało, że Clio nie zamierza ustępować miejsca rodzeństwu na baterie. Szósta generacja to dowód, że tradycyjne silniki spalinowe wciąż mają wiele do zaoferowania, zwłaszcza w połączeniu z nowoczesnymi technologiami.

Przeczytaj także:Renault Captur na filmie

Nowoczesny, ale wierny tradycji

Fot. RenaultFot. Renault

Fot. RenaultFot. Renault

Fot. RenaultFot. Renault

Nowe Clio bazuje na platformie CMF-B, która została sprytnie dostosowana do potrzeb tego modelu. Samochód urósł ma 4,1 metra długości (o 67 mm więcej niż poprzednik), jest o 39 mm szerszy i 11 mm wyższy. Design jest odważniejszy, z sylwetką i detalami, które przyciągają wzrok. Z przodu dominuje grill (z jakim autem ci się kojarzy?), z boku uwagę zwracają ukryte klamki drzwi. Czarna osłona nadkoli i 18-calowe felgi dodają sportowego sznytu.

Hybryda na miarę Formuły 1

Sercem nowego Clio jest hybrydowy układ E-tech o mocy 158 KM, oparty na nowym silniku 1.8 litra, wspieranym przez dwa silniki elektryczne i baterię o pojemności 1,4 kWh. Efekt? Emisja CO2 na poziomie 89 g/km i zużycie paliwa wynoszące podobno  3,3 l/100 km. Renault podkreśla, że w miejskich warunkach Clio w trybie elektrycznym może poruszać się przez 80% czasu. Technologia hybrydowa czerpie inspirację z doświadczeń Renault w Formule 1, oferując aż 15 możliwych kombinacji pracy silnika spalinowego i elektrycznego, dostosowanych do stylu jazdy. Ten układ to owoc współpracy Renault z… chińskim  Geely w ramach joint venture Horse Powertrain.


Fot. RenaultFot. Renault


Dla tradycjonalistów przygotowano także podstawową wersję z 1,2-litrowym, trzycylindrowym silnikiem o mocy 114 KM z manualną skrzynią biegów. To ukłon w stronę purystów, którzy wciąż cenią sobie radość z ręcznej zmiany przełożeń. Dostępna będzie oczywiście  także opcja sześciobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej.

Najtańsze w ofercie

Wnętrze: technologia i komfort

Fot. RenaultFot. Renault


W kabinie nowego Clio Renault stawia na… odrobinę luksusu. System multimedialny Open R Link z dwoma 10,1-calowymi ekranami oferuje integrację z Google, w tym Google Maps, Asystenta Google i dostęp do ponad 100 aplikacji przez Google Play. Bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay to standard, a w wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy bezprzewodową ładowarkę. Wnętrze wyróżnia się nowymi materiałami, w tym Alcantarą w wersji esprit alpine, oraz podświetlanymi panelami drzwiowymi z możliwością wyboru spośród 48 kolorów oświetlenia ambientowego. Siedzenia wykorzystują materiały z recyklingu.

Clio wygodnie pomieści podobno pięć osób (choć tego jeszcze nie sprawdzaliśmy), a bagażnik o pojemności 391 litrów plasuje go wśród liderów segmentu. Dodatkowe udogodnienia to dwa gniazda USB-C, bezprzewodowa ładowarka i gniazdo 12V z tyłu. W topowej wersji dostępny jest system audio Harman Kardon z pięcioma profilami dźwiękowymi, opracowanymi przez Jeana-Michela Jarre’a, legendę francuskiej muzyki elektronicznej.

Przeczytaj także:Renault Captur. Wnętrze

Bezpieczeństwo i asystenci

Fot. RenaultFot. Renault


Nowe Clio oferuje aż 29 systemów ADAS, w tym tempomat adaptacyjny, automatyczne hamowanie awaryjne przy cofaniu czy system zatrzymania pojazdu w razie zasłabnięcia kierowcy. To  nowość. W odpowiedzi na unijne regulacje GSR2, samochód wyposażono w kamerę monitorującą zmęczenie i rozproszenie kierowcy, a także system „trenera bezpieczeństwa”, który ocenia styl jazdy. Dla tych, którzy nie przepadają za nadmiarem asystentów, Renault przewidziało przycisk My Safety Switch, pozwalający wyłączyć niektóre funkcje.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10622 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: