Strona główna/Testy/Volkswagen Taigo czy T-Roc. Bliźniaki nieidentyczne. Porównujemy

Volkswagen Taigo czy T-Roc. Bliźniaki nieidentyczne. Porównujemy

Redakcja moto.vehis.plAutor

Gdyby streścić różnicę między Taigo a T-Roc w jednym zdaniu, powinno się napisać: Taigo to mieszczuch, a T-Roc - wszechstronny crossover. Oba są Volkswagenami, oba noszą logo koncernu z Wolfsburga, ale w detalach kryją się spore różnice.

Taigo  czy T-Roc?
Taigo czy T-Roc?

Karoseria

Volkswagen TaigoVolkswagen Taigo


Taigo przypomina modnie ubranego mieszkańca miasta: niski dach (1,50 m), opadająca linia szyb (jakby coupe) i spora szerokość (1,76 m). To najbardziej "sportowy" SUV w ofercie niemieckiego koncernu, z LED Matrix i listwą świetlną z tyłu. Idealny, gdy chcesz, by auto zwracało uwagę. I zwraca.


Volkswagen T-RocVolkswagen T-Roc


T-Roc to kandydat na rodzinne wyjazdy: wyższy (1,57 m), szerszy (1,81 m) i z kanciastymi liniami. Dach w kontrastowym kolorze? 19-calowe alufelgi? To nie problem. Da się tak go skonfigurować.

Wysokość Taigo to kompromis – łatwiej parkuje (4,27 m długości), ale tylna kanapa trochę ciasna dla dorosłych. T-Roc zyskuje punkty za przestrzeń głowy.

Wnętrze

Volkswagen TaigoVolkswagen Taigo


Wsiadając do Taigo, od razu rzuca się cyfrowy kokpit (8-calowy) i prosta deska. Materiały? Mieszanka – miękkie panele na dotykanych częściach, ale plastik w dolnych partiach. Fotele są wygodne, a klimatyzacja ma... pokrętła! I super. Lubimy pokrętła.


Volkswagen T-RocVolkswagen T-Roc


T-Roc oferuje więcej przestrzeni i… światła – wyższy dach i panoramiczny szyberdach (oczywiście w opcji) robią różnicę. Wersja R-Line ma sportowe fotele z bocznymi podporami, ale twardy plastik na drzwiach trochę irytuje. Plus? Cyfrowy kokpit Pro 10,25" z mapą za kierownicą.

W Taigo bagażnik ma 438 litrów, w T-Roc – 455 l (aż 1237 l po złożeniu siedzeń!). Dla rodzin druga liczba to argumengt na tak.

Silniki

Volkswagen TaigoVolkswagen Taigo


Taigo to tylko benzyna (1.0 lub 1.5 TSI). Wersja 1.0 (95 KM) potrzebuje 5,4-5,8 l/100 km, ale na autostradzie wymaga cierpliwości. 1.5 TSI (150 KM) z DSG to  kompromis: szybki, ale bez szaleństw.


Volkswagen T-RocVolkswagen T-Roc


T-Roc ma większy wybór: od 1.0 TSI (116 KM) po 2.0 TSI (300 KM w wersji R!). Do tego diesle i napęd 4Motion (w R-Line i R). Tu wybór zależy od stylu życia: 1.0 wystarczy do miasta, ale 2.0 z 4x4 to gwarancja fajnej jazdy w terenie. Wersja 1.0 w Taigo bywa hałaśliwa gdy jedzie trzech pasażerów z bagażem. T-Roc z 2.0 TSI (190 KM) to duża (choć bez przesady) moc, ale kosztem spalania (prawie 8 l. na 100 km).

Jazda

Volskwagen TaigoVolskwagen Taigo


W Taigo czujesz się jak w hatchbacku: niski środki ciężkości, miękkie zawieszenie i cicha kabina przy miejskich prędkościach. Asystenty? Standard: utrzymanie pasa, adaptacyjny tempomat. Słaby punkt? Słyszalny wyraźnie szum opon na złej nawierzchni.


Volkswagen T-RocVolkswagen T-Roc


T-Roc (zwłaszcza R-Line) nastawiony jest na "sport": twardsze zawieszenie, fajnie reagująca kierownica. Minus? Twarde zawieszenie na nierównościach. Zatem… Taigo to relaks, T-Roc – zaangażowanie.

Dwa charaktery

T-Roc czy Taigo? T-Roc czy Taigo?

Jeśli liczy się dla ciebie niskie spalanie i stylowy wygląd Taigo będzie lepszym wyborem. To auto dla tych, którzy SUV-a traktują jako "podwyższone kombi", nie terenówkę.

Gdy potrzebujesz miejsca dla dzieci, marzysz o weekendowych wyjazdach w góry lub lubisz moc pod pedałem – T-Roc to inwestycja na lata. Jego uniwersalność usprawiedliwia wyższą cenę.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10339 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: