Ford Transit Courier jest samochodem osobowo-dostawczym zaliczanym do segmentu B, który zaprezentowany został na targach motoryzacyjnych w Genewie, w 2013 roku. Produkcja I generacji tego kombivana przypadała na lata 2014-2023. Samochód oferowany był wówczas w wersji dostawczej z dwoma miejscami siedzącymi, w jednym wariancie długości nadwozia, który zapewniał 2,3 metra sześciennego przestrzeni do transportu.
Wersja osobowa oferowała z kolei 5 miejsc siedzących, przesuwne tylne drzwi oraz wyższe nadwozie, które przekładało się na większą przestrzeń nad głowami pasażerów. W 2017 roku Ford Transit Courier został poddany lekkiemu face liftingowi, w ramach którego zmianie uległ kształt przedniego zderzaka, w pojeździe zastosowano także zupełnie nowy wzór atrapy chłodnicy. W 2023 roku, czyli równo dekadę po zaprezentowaniu pierwszej generacji modelu, koncern Forda rozpoczął produkcję drugiej odsłony tego miejskiego kombivana. Auto zostało zbudowane na nowo od podstaw, dzięki czemu zyskało charakterystyczną, kanciastą sylwetkę oraz reflektory kształtem przypominające bumerang. Podobnie jak w przypadku I generacji pojazd występuje w wersji 2-lub 5-osobowej.
Ford transit Courier II jest również większy od poprzednika — wersja dostawcza mieści dwie pełnowymiarowe europalety. Przeprojektowana została także jego kabina pasażerska — wnętrze zyskało minimalistyczne i nowoczesne wzornictwo oraz duże, multimedialne ekrany w topowych wersjach wyposażenia. Ford Transit Courier dostępny jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 L i mocy 100 KM, silnikami diesla — w najmocniejszym wariancie o pojemności 1.5 L i mocy 100 KM. Po raz pierwszy jest oferuje także napęd elektryczny — o mocy 136 KM z akumulatorem o pojemności 60 kWh.