Strona główna/Premiery/Audi A5 rocznik 2025. Jest szybkie, luksusowe i komfortowe

Audi A5 rocznik 2025. Jest szybkie, luksusowe i komfortowe

18 listopada 2024

Audi A5 rocznika 2025 to samochód, który łączy w sobie najlepsze cechy niemieckiej inżynierii. Jest szybki, luksusowy, a jednocześnie ekologiczny i komfortowy. Dziennikarze poznawali  go wczoraj na  krętych drogach Lazurowego Wybrzeża na południu Francji.



Zgodnie z nowym systemem nazewnictwa Audi, w którym pojazdy elektryczne (EV) używają liczb parzystych, a pozostałe nieparzystych, nowe „średnie Audi” utrzymało nazwę A5.

Szósta generacja tego samochodu to już nie do końca sedan. To fastback, z ogromnymi „piątymi drzwiami” bagażnika, które podnoszą się wraz z szybą.



Poza tym zmiany nie są drastyczne, ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. W najnowszej wersji Audi skupiło się na usprawnieniach aerodynamicznych, nowoczesnej technologii oraz jeszcze wyższej jakości materiałów wewnątrz kabiny.

Według nas a-piątka nowej generacji jest bardziej elegancka niż poprzedni model nie tylko dzięki inaczej „wyrzeźbionym” bokom, ale  i linii dachu typu fastback. Maska silnika jest delikatnie zakrzywia się w dół, tworząc bardziej płaską osłoną chłodnicy z większymi jak do tej pory  elementami o strukturze plastra miodu.



Nowe Audi A5 zbudowane zostało na platformie o nazwie Premium Platform Combustion (PPC). Zapewnia ona większy rozstaw osi (o 68 mm). O tyle samo zwiększyła się długość auta. Generacja „sześć” jest również o 13 mm. szersza i 24 mm. wyższa niż poprzedni model. Bagażnik ma 445 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1299 l.

Wraz z nową serią modelową A5 na rynek trafiają pierwsze silniki z techniką MHEV plus – 48-woltowym układem miękkiej hybrydy z generatorem zespołu napędowego, rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem z napędem pasowym. Dzięki dodatkowej mocy do 18 kW (24 KM) podczas zatrzymywania się i ruszania pozwala poruszać się bez udziału jednostki spalinowej. W trakcie wytracania prędkości generator zespołu napędowego odzyskuje energię i kieruje ją do kompaktowego akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego; rekuperacja odbywa się tu z mocą do 25 kW.




„Oczy” A5 to dość wysoko zamontowane, niskoprofilowe, wieloelementowe światła do jazdy dziennej, podczas gdy główne reflektory, opcjonalnie konfigurowalne LED, są ukryte poniżej  za czarnymi panelami. Z tyłu cyfrowe lampy OLED drugiej generacji, dysponują około 60 segmentami na każdy panel. Super efekt daje również podświetlony pasek rozciągający się przez cały tył samochodu.



Wraz z nowym A5 debiutuje nowe wnętrze. Jego centralnym elementem jest zakrzywiony, wolnostojący ekran zawierający 11,9-calowy wyświetlacz wskaźników i 14,5-calowy ekran dotykowy. Dostępny jest także 10,9-calowy ekran pasażera, którego kierowca nie widzi podczas jazdy. Ale spokojnie, na szczęście pozostało jeszcze sporo normalnych przycisków.



Ciekawym elementem jest cienki podświetlany pasek u podstawy przedniej szyby. Nazywany „interaktywnym paskiem świetlnym”, może zmieniać kolory i sygnalizować określone funkcje, takie jak kierunkowskazy i światła awaryjne. Również wyświetlacz head-up (HUD) został opracowany na nowo - obszar obrazu jest o ponad 85% większy niż wcześniej, a sam obraz bardziej precyzyjny.



Audi A5 szóstej generacji jest znacznie mniej podatne na podsterowność, bowiem zmodyfikowano podwozie, przeprowadzając szereg udoskonaleń, np. przekładnię kierowniczą przymocowano bezpośrednio do nadwozia i zaopatrzono w znacznie sztywniejszy drążek skrętny. Zabiegi te zmniejszają elastyczność połączenia kierownicy z kołami. Podczas pokonywania zakrętów rodzina Audi A5 korzysta ze stabilizacji przechyłów poprzecznych bardziej skoncentrowanej na tylnej osi oraz sztywniejszego połączenia z tylną osią. Efekt: zwinniejsze prowadzenie.


Wartości zużycia paliwa i emisji nowej serii A5:

Audi A5 Sedan TFSI 110 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6–7,5 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 150–171 g/km

Audi A5 Sedan TFSI 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6–7,5 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 151–171 g/km

Audi A5 Sedan TFSI quattro 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,9–7,7 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 158–176 g/km

Audi A5 Sedan TDI 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,8–5,5 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 125–143 g/km

Audi A5 Sedan TDI quattro 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,1–5,6 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 133–147 g/km

Audi A5 Avant TFSI 110 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,7–7,6 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 153–173 g/km

Audi A5 Avant TFSI 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,8–7,6 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 154–173 g/km

Audi A5 Avant TFSI quattro 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1–7,9 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 161–179 g/km

Audi A5 Avant TDI 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9–5,6 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 128–146 g/km

Audi A5 Avant TDI quattro 150 kW

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,1–5,7 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 135–149 g/km

Audi S5 Sedan TFSI

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4–7,8 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 169–178 g/km

Audi S5 Avant TFSI

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,6–8,0 l/100 km;

emisje CO2 w cyklu mieszanym: 171–182 g/km



Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: