Strona główna/Wiadomości/Przegląd popularnych kombi segmentu D - Volkswagen Passat Variant, Opel Insignia Sports Tourer, Ford Mondeo i Mazda 6 Kombi

Przegląd popularnych kombi segmentu D - Volkswagen Passat Variant, Opel Insignia Sports Tourer, Ford Mondeo i Mazda 6 Kombi

14 grudnia 2020

Samochody z nadwoziem kombi plasujące się w segmencie D to bardzo uniwersalne i wciąż cieszące się dużym powodzeniem propozycje. Duże kombi idealnie sprawdzi się zarówno jako auto rodzinne, jak i typowe auto służbowe. Volkswagen Passat Variant, Ford Mondeo Kombi, Opel Insignia Sports Tourer oraz Mazda 6 Kombi  to klasowi prymusi. Sprawdziliśmy, które z tych aut ma najwięcej do zaoferowania. Spośród całej czwórki najdłuższy rynkowy staż ma Mazda 6. Obecnie oferowana generacja japończyka dostępna jest od 2012 roku. Najnowsze odsłony Volkswagena Passata Variant i Forda Mondeo Kombi są rówieśnikami. Oba auta zadebiutowały około 6 lat temu, w roku 2014. Najmłodszą konstrukcją z całego opisywanego towarzystwa jest Opel Insignia Sports Tourer debiutujący w 2016 roku.

Stonowana stylistyka Volkswagena i Forda

Volkswagen Passat prezentuje się dostojnie, chociaż jego uroda nie porywa. Niemieckie produkty znane są ze stylistycznej powściągliwości i Passat Variant jest dobrym przykładem takiego twierdzenia, Uwagę zwraca szeroki, chromowany grill i… to na tyle. Całość jest mocno stonowana. Również w Fordzie Mondeo pierwsze stylistyczne skrzypce gra przedni grill. Swego czasu ten element porównywany był do Aston Martina, co wywoływało u twórców Mondeo rumieńce na twarzy. Nadwozie rodzinnego kombi, podobnie jak w przypadku Passata jest stonowane i nie odwraca za sobą wielu głów. Zobacz ofertę na najtańszy najem długoterminowy Volkswagena w VEHIS

Dojrzały Opel, zalotna Mazda

Na tle Passata i Mondeo Opel Insignia Sports Tourer prezentuje się ciekawiej i bardziej dynamicznie. Taki efekt udało się uzyskać za sprawą smukłego i długiego prawie na 5 metrów nadwozia! Jednak królem, a raczej królową stylistycznego polowania jest Mazda 6. Japończycy znają się na rysowaniu samochodów i Szóstka kombi jest tego najlepszym dowodem. Wiele krągłości i ciekawych załamań na karoserii tworzy niepowtarzalną całość. Bardzo miłą i przyjemną w odbiorze całość. Aż trudno uwierzyć, że to auto zostało zaprojektowane 8 lat temu! 2020 Opel Insignia GSi Sports Tourer

Mazda 6 ma najlepiej wykonane wnętrze!

Japońskie kombi bryluje także w kolejnej dziedzinie. Jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to Mazda 6 wyraźnie pozostawia w pokonanym polu rywali. W bogatszych wersjach wyposażenia nie żałowano skóry, która znalazła się także na desce rozdzielczej. Plastik, który pojawia się w niewielu miejscach także nie budzi jakościowych zastrzeżeń, a całość jest solidnie zmontowana. Na słowa pochwały zasługuje także wykończenie Passata. Niemcy znani są z solidności i tą solidność w kombi Volkswagena widać. Chociaż nawet w topowych wariantach, ilość elementów wykończonych skórą jest mniejsza niż w Mazdzie.

Mondeo i Insignia – jak równy z równym

Na tle swoich rywali odstają nieco Ford Mondeo i Opel Insignia. Co prawda w ich kabinach także nie można narzekać na jakość montażu, ale biorąc na tapetę jakość zastosowanych tworzyw zarówno Volkswagen jak i Mazda odjeżdżają Fordowi i Oplowi. W Mondeo w oczy rzuca się duża ilość mało atrakcyjnego plastiku z jakiego wykonano niemalże całą konsolę środkową. Podobne odczucia budzi wnętrze Opla. W nim także w wielu miejscach stosowano nieco tańsze tworzywa. Całość wygląd przyzwoicie, ale nie jest tak dobra jak w Passacie i przede wszystkim w Maździe 6. 

Multimedialny Volkswagen, nowoczesny Opel

Opel Insignia niedawno przeszedł lifting. Zmiany dosięgnęły głównie systemu multimedialnego, który ma nową grafikę i nowy układ menu. Całość wygląda ładnie i jest łatwa w użyciu. Na dodatek auto dogada się z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto, co w dzisiejszych czasach jest bardzo cenioną przez klientów funkcją. Plus dla Insignii za pozostawienie klasycznego i do bólu praktycznego panelu klimatyzacji. Na słowa pochwały zasługują także czytelne, częściowo cyfrowe zegary. Zobacz ofertę na Forda Mondeo - samochód dla firm w leasingu w Vehis Jednak w kategorii multimedialności prym wiedzie Volkswagen. Jego zegary mogą być całkowicie cyfrowe. Na dodatek posiadają niezliczone ilości personalizacji. System multimedialny podobnie jak u konkurentów oparty jest o ekran dotykowy. Menu jest proste, czytelne i posiada ładną grafikę. Imponuje także ilość opcji od możliwości tworzenia własnego hot spota poprzez szereg aplikacji online dostępnych z poziomu menu.

Multimedia – pięta achillesowa Mazdy

Wiek Mazdy 6 najbardziej widać po systemie multimedialnym. Jego grafika jest niedzisiejsza, ekran nie reaguje na dotyk podczas jazdy, a ilość opcji nie imponuje. Nie tylko nie imponuje, ale miejscami irytuje wręcz wolne działanie całego systemu. Obsługa za pomocą wielokierunkowego pokrętła jest wygodna, ale czas oczekiwania na wyświetlenie konkretnej opcji jest momentami zbyt długi. System multimedialny Forda Mondeo nazwany SYNC3 mocno ewoluował. Pierwsze dwie jego wersje, delikatnie mówiąc nie były zbyt udane. Trójka jest o wiele bardziej dopracowana i przejrzysta. Menu główne składa się z kilku segmentów, reakcja na dotyk jest wystarczająco szybka, ale ilość nowatorskich opcji nie zachwyca.

Volkswagen Passat ma największy bagażnik!

Królem przestronności i pakowności zostaje Volkswagen Passat Variant. Jego kufer może pomieścić 650 litrów bagażu. To deklasacja rywali. Również w kwestii ilości miejsca w kabinie niemieckie auto z Wolfsburga jest liderem. Chociaż tutaj różnica nie jest już tak wyraźna. Dużą ilość miejsca na tylnej kanapie oferuje także Opel Insignia Sports Tourer. Bagażnik Opla jest równie imponujący (560 litrów), ale mniejszy niż w Passacie. Biorąc na tapetę maksymalną pojemność kufra, jaką dysponują auta po złożeniu oparcia tylnej kanapy również Passat Variant oferuje najwięcej. 1780 litrów pojemności to wynik aż o 115 litrów większy od drugiej pod tym względem Insignii Sports Tourer.

Ford Mondeo – przestronne wnętrze i najmniejszy bagażnik

Wnętrze Forda Mondeo także oferuje sporo przestrzeni pasażerom siedzącym na tylnej kanapie. W tej kategorii amerykańskie auto nie odstaje od konkurencji. Jednak pojemność bagażnika Forda wynosząca 488 litrów jest najsłabszym wynikiem w stawce. Słabszym nawet od Mazdy 6, której kufer ”połknie: 522 litry. O ile do pojemności bagażnika Mazdy 6 Kombi nie można mieć większych zastrzeżeń, o tyle wnętrze nie oferuje już tak dużo przestrzeni jak konkurenci. Różnice na niekorzyść japońskiego auta odczuwalne są szczególnie na tylnej kanapie. Jak na typowe kombi segmentu D Mazda 6 jest po prostu ciasna. 

Silniki Mazdy 6 Kombi – brak turbo i hybrydy, tylko jeden diesel

Oferta silnikowa Mazdy 6 zawiera trzy silniki benzynowe i jednego diesla. Ewenementem jest fakt, że żadna z benzynowych jednostek nie jest wspomagana turbosprężarką. Mazda od wielu lat hołduje autorskiej technologii Skyactiv polegającej w głównej mierze na stosowaniu dużego stopnia sprężania w jednostkach benzynowych. 2-litrowy benzynowy motor Skyactiv-G oferowany jest w wersji 145- oraz 165-konnej. 2,5-litrowy wariant ma moc 194 KM. Każdy z tych silników ma cztery cylindry i napędza koła przedniej osi. Standardem jest manualna 6-biegowa przekładnia. W opcji występuje automat o takiej samej liczbie biegów. Niezbyt częstym wyborem jest 2,2-litrowa jednostka wysokoprężna Skyactiv-D. Jej moc równa jest 184 KM. Co ciekawe tylko ten wariant silnikowy Mazdy 6 może mieć napęd 4x4. Standardem w takiej odmianie jest także 6-biegowy automat. 

Silniki Forda Mondeo Kombi – diesel lub hybryda

Oferta silników w Mazdzie 6 zaskakuje brakiem turbodoładowanej jednostki benzynowej. Oferta silnikowa Forda Mondeo Kombi zaskakuje … brakiem wersji benzynowej . Dostępny jest tylko 2-litrowy diesel  w trzech wariantach mocy lub wersja hybrydowa. Najsłabszy ropniak ma 120 KM. Jego pośredni wariant 150, a najmocniejsza odmiana 190 KM. Tylko ta ostatnia wersja może mieć napęd AWD. Ciekawą opcją wydaje się być odmiana hybrydowa. Posiada ona 2-litrowy motor benzynowy wspomagany silnikiem elektrycznym. Taki układ generuje 187 KM i …. zmniejsza pojemność bagażnika do 403 litrów! To wynik gorszy od zdecydowanej większości kompaktowych kombi!

Silniki Opla Insignii Sports Tourer – benzyna czy diesel?

W ofercie kombi Opla próżno szukać wersji hybrydowej. Pomimo tego, wybór jednostek napędowych wydaje się wystarczająco szeroki. Najsłabszy w stawce jest 122-konny diesel 1.5. Drugim ropniakiem jest 174-konne 2.0D. Honoru wersji benzynowych bronią 2-litrowe jednostki Turbo o mocy 170 lub 200 KM. W przypadku diesli standardem jest 6-biegowa przekładnia mechaniczna. W opcji dostaniecie 8-biegowy automat. Dodatkowo mocniejszy diesel dostępny jest z napędem AWD. Wersje benzynowe występują tylko w połączeniu z zupełnie nowym automatem o 9 przełożeniach.

Volkswagen Passat Variant – najbogatsza oferta silnikowa!

Największy wybór silników daje swoim klientom Volkswagen. W ofercie są trzy silniki benzynowe, trzy silniki diesla oraz jedna wersja będąca hybrydą typu plug-in. Każdy znajdzie tu coś dla siebie! Wielbiciele diesli mogą wybierać pomiędzy 150-, 200- i 240-konną odmianą silnika 2.0 TDI. Fani wersji benzynowych także nie powinni narzekać. W ofercie jest 150-konny silnik 1.5 TSI oraz 200- lub 272-konny silnik 2.0 TSI. Hybryda plug-in oparta jest na 1.4-litrowym motorze z serii TSI oraz silniku elektrycznym. Łączna moc systemowa wynosi 218 KM. Dodatkowo, Passat Variant dostępny jest zarówno z przekładnią manualną, jak i automatyczną DSG. Napęd 4x4? Także dostępny.

Passat jest najszybszy! Zaskoczeni?

272-konny Volkswagen Passat oferuje najlepsze osiągi ze wszystkich prezentowanych aut. Sprint do 100 km/h trwa nieco ponad 5 sekund! To wynik godny auta sportowego! Najmocniejsza, czyli 200-konna Insignia rozpędza się do ”setki” w 7,9 sekundy. 194-konna Mazda 6 Kombi na ten sam manewr potrzebuje 8,1 sekundy. Ostanie miejsce w kategorii osiągów zajmuje Ford Mondeo Kombi ze 190-konnym dieslem. Taki wariant przyspiesza do 100 km/h w 8,9 sekundy!

Serce podpowiada Mazda, a zwycięzcą jest …

Na czwartej pozycji ląduje Ford Mondeo Kombi. Główną zaletą amerykańskiego auta jest przestronne wnętrze. W żadnej innej kategorii Mondeo nie bryluje. Trzecie miejsce zajmuje Mazda 6 Kombi. Japońskie auto jest przede wszystkim świetnie wykonane i ma nieprzeciętną urodę. Jednak ciasne wnętrze i mało imponujący bagażnik nie pozwalają wyprzedzić Opla Insignii Sports Tourer, który usadawia się na drugim miejscu. Kombi Opla trzyma solidny poziom w każdej kategorii. Ma przestronne wnętrze, duży i pakowny bagażnik, nowoczesny system multimedialny i wystarczającą ofertę dostępnych jednostek napędowych. Zwycięzcą tego zestawienia jest Volkswagen Passat Variant. W koronnych dla kombi kategoriach niemieckie auto bryluje. Ma olbrzymi kufer i równie obszerne wnętrze. Passat posiada także intuicyjne i bardzo nowoczesne multimedia oraz dobrze wykonane wnętrze. Jeśli dodamy do tego bardzo szeroką ofertę jednostek napędowych w efekcie otrzymamy najbardziej kompletne kombi spośród prezentowanej czwórki!

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: