Projekt 2000 GT rozpoczął się pod koniec lat 60. XX wieku, kiedy to Toyota współpracowała z firmą Yamaha nad z projektem sportowego samochodu. W założeniu miałby to być „globalny” samochód rywalizujący z takimi autami jak Ferrari czy Lamborghini..
Efektem tej współpracy było powstanie modelu 2000 GT, który po raz pierwszy został zaprezentowany, jako prototyp, na Tokyo Motor Show w 1965 roku.
Samochód ten tak się spodobał, że Toyota postanowiła rozpocząć jego produkcję seryjną. T zaczęła się w 1967 roku.
2000 GT charakteryzowała się awangardowym designem, zaprojektowanym przez znakomitego stylistę Satoru Nozaki. Linie nadwozia były dynamiczne a zarazem aerodynamiczne, a niska sylwetka nadawała mu agresywnego wyglądu.
Był to dwuosobowy roadster pod maską którego krył się sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,0 litra. Silnik ten był podwójnie doładowany poprzez trzy gaźniki podwójne Solex i generował moc 150 koni mechanicznych. Moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Zestawienie niewielkiej masy, sztywnego nadwozia i nowoczesnego jak na owe czasy zawieszenia czyniło z 2000 GT świetnie prowadzące się sportowe auto.
Mimo swoich doskonałych osiągów i unikalnego designu, Toyota 2000 GT nie osiągnęła większego sukcesu na rynku japońskim, ale zyskała ogromną popularność w innych krajach, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.
Toyota 2000 GT w wersji cabrio „zagrała” w filmie Jamesa Bonda "You Only Live Twice" z 1967 roku, gdzie została zaprezentowana jako "samochód przyszłości". Pojawienie się tego auta w filmie przyczyniło się do popularności i rozpoznawalności tego modelu na całym świecie.
Produkcja Toyota 2000 GT trwała do 1970 roku, a łącznie wyprodukowano tylko około 351 egzemplarzy. Obecnie jest to jeden z najbardziej pożądanych kolekcjonerskich samochodów, a zachowane w dobrym stanie egzemplarze osiągają bardzo wysokie ceny.