· W Polsce prawie 74 procent zakupów nowych aut realizują firmy
· Corolla numerem jeden we flotach
· Yaris Cross ulubionym autem klientów indywidualnych
· Renault Master wygrywa wśród „dostawczaków”
W ogromnej większość nowe samochody kupują firmy – to aż 73,95% wszystkich rejestracji – informuje Samar. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Zatem rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć.
Najczęściej firmy kupują Toyotę Corollę (9 234 szt), Skodę Octavia (6 689 szt.) i Toyotę Yaris (5 368 szt.). Na czwartym miejscu uplasowała się Toyota Yaris Cross (3 710 szt.) a na piątym – KIA Sportage (3 562 szt.).
A jakie samochody kupują klienci indywidualni? W kolejności Toyotę Yaris Cross (3 548 szt.), Toyotę Yaris (2 854 szt.) i KIA Sportage (2 608 szt.). Na czwartym miejscu jest Dacia Duster (2 476 szt.), a na piątym – Hyundai Tucson (1 948 szt.).
W czerwcu br. zarejestrowano w Polsce 6 036 samochodów dostawczych, o 9,33% (+515 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 8,95% (+496 szt.) więcej niż w maju 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 31 547 samochodów dostawczych.
Najwięcej aut typu dostawczego sprzedaje Renault - 6 846 aut. Udział tego producenta w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 21,70%. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford (4 689 szt.), a na trzecim miejscu jest Fiat (654 szt.).
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2023r. jest dotychczas Renault Master (5 369 szt.; -7,16% r/r). Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily (2 635 szt.; -30,84%), na trzeciej Fiat Ducato (2 488 szt.; +131,01% r/r), a na czwartej Mercedes Sprinter (2 179 szt.; +9,17%). Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit (1 999 szt.;+23,93%).