Na naszych zdjęciach trzecia już generacja Range Rovera Sport. To wersja oznaczone kodem P400.
Historia Range Rovera sięga początku lat 70. XX wieku, kiedy to w brytyjskiej firmie Land Rover zaczęto pracować nad stworzeniem luksusowego SUV-a. Idea stworzenia pojazdu, który łączyłby w sobie terenowe właściwości z wygodą i prestiżem luksusowego samochodu, narodziła się w wyniku zapotrzebowania klientów na wyjątkowy pojazd, który mógłby spełnić ich wymagania.
Pierwszy Range Rover został zaprezentowany w 1970 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu i od razu zwrócił uwagę ze względu na swoje eleganckie linie i niezwykłą zdolność do poruszania się po trudnym terenie. W 1971 roku Range Rover został wprowadzony na rynek brytyjski i szybko zyskał popularność.
W ciągu kolejnych lat Range Rover przeszedł wiele zmian i modernizacji, w tym ulepszenia techniczne, takie jak nowoczesne silniki i zawieszenie, jak również zmiany stylistyczne, które doprowadziły do powstania kolejnych generacji pojazdu. W 1981 roku wprowadzono do produkcji wersję z napędem na cztery koła, co jeszcze bardziej zwiększyło zdolności terenowe samochodu.
W latach 90. Range Rover stał się symbolem luksusu i prestiżu, a jego popularność zaczęła przyciągać uwagę celebrytów i gwiazd show-biznesu. W 2002 roku zaprezentowano trzecią generację Range Rovera, która zaprojektowana była z myślą o jeszcze większym komforcie i wygodzie pasażerów, a jednocześnie zachowała swoje terenowe możliwości.
Obecnie Range Rover to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych luksusowych SUV-ów na świecie, a jego kolejne generacje kontynuują dziedzictwo i tradycję samochodu, który łączy w sobie wyjątkową jakość i niezwykłą wygodę z doskonałymi właściwościami terenowymi.
Na zdjęciach prezentujemy najnowszą wersję Range Rovera Sport z pneumatycznym zawieszeniem wyposażoną w 3-litrowy silnik benzynowy o mocy 400 KM. Moment obrotowy to 550 Nm. Ten kolos do 100 km/h rozpędza się w 5,7 sekundy. Średnie zużycie paliwa to 10 l. na 100 km dzięki „miękkiej hybrydzie” o napięciu 48V. Cena testowanego przez nas egzemplarza jest bliska 700 tys. zł.
Centralny ekran o przekątnej ponad 13 cali obsługuje niemal wszystkie ustawienia pojazdu i działa błyskawicznie.
Wewnątrz to najwyższej jakości materiały, wygodne fotele i przepych.