Opel Kadett to nazwa, która przywodzi na myśl wiele wspomnień i emocji. Ten kultowy samochód niemieckiej marki był jednym z najważniejszych modeli w historii motoryzacji. Historia Kadetta to historia samochodu, który przetrwał wiele dekad i ewoluował, aby sprostać zmieniającym się potrzebom kierowców. To historia nie tylko samochodu, ale także historia motoryzacji w ciągu kilku ostatnich dekad. Kadett pozostaje symbolem prostoty, niezawodności i uniwersalności, której nie można zapomnieć.
W latach 1973-1979 gama Kadetta C, który obchodzi właśnie swoje 50. urodziny miała wiele twarzy. Zadebiutował (z napędem na tylne koła) późnym latem 1973 roku.
Charakterystyczne elementy stylistyczne obejmowały płaską osłonę chłodnicy, maskę silnika z charakterystycznym dla marki przetłoczeniem oraz listwę przedniego zderzaka w kształcie spojlera.
Początkowo trzecia generacja Kadetta dostępna była jako dwu- i czterodrzwiowy sedan w wersji normalnej i luksusowej, jako trzy- i pięciodrzwiowe kombi oraz jako coupé.
Potem pojawiło się znacznie więcej wariantów, ponieważ Kadett C został zaprojektowany jako „światowy samochód”. Nie tylko zjeżdżał z linii montażowych w Niemczech, ale był również produkowany jako Chevette w Vauxhall w Wielkiej Brytanii. Ponadto był on również produkowany w Azji, Australii oraz Ameryce Północnej i Południowej z nieco zmodyfikowanym nadwoziem i technologią dostosowaną do lokalnych warunków.
W Niemczech początkowo napęd zapewniały silniki o pojemności 1,2 litra i mocy 38 kW/52 KM oraz 44 kW/60 KM. W 1975 roku do gamy silników dołączył 1,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 30 kW/40 KM.
Za sprawą modelu GT/E z wtryskiem paliwa o mocy 77 kW/105 KM, zaprezentowanego na targach IAA w 1975 roku, Opel kontynuował tradycję Rallye Kadett.