Po premierze limuzyny (TUTAJ znajdziesz wszystko o tym aucie) Mercedes ujawnił w końcu informacje, zdjęcia i filmy Klasy E w wersji kombi, która oficjalnie nazywa się E-Class Estate.
Zacznijmy od porównania. Nowa Klasa E Kombi jest o 28 mm szersza niż poprzedniczka. Dzięki temu pasażerowie z tyłu mają jeszcze więcej miejsca: przestrzeń na wysokości łokci wzrosła tam do 1519 mm. Rozstaw osi zwiększył się o 22 mm, do 2961 mm. W rezultacie osoby podróżujące w drugim rzędzie siedzeń mają więcej miejsca na nogi. Bagażnik można powiększyć z 615 do 1830 l. W hybrydach plug-in jego pojemność wynosi od 460 do 1675 l.
Dynamiczny tył
Linia dachu biegnie w nowej klasie E kombi bardziej dynamicznie a nowoczesny profil dopełnia pochylona tylna szyba. Spotkanie tradycji z nowoczesnością najsilniej akcentuje przedni pas: osłonę chłodnicy z reflektorami łączy czarna, przypominająca panel powierzchnia o wysokim połysku, która przywodzi na myśl modele Mercedes-EQ.
Superekran MBUX
Deska rozdzielcza oferuje cyfrowe doświadczenia. Jeśli Klasa E Kombi jest wyposażona w opcjonalny ekran dla pasażera z przodu, duża szklana powierzchnia superekranu MBUX Superscreen sięga do centralnego wyświetlacza. Wizualnie odseparowany pozostaje natomiast ekran wskaźników o wysokiej rozdzielczości. Główne ikony na środkowym i opcjonalnym prawym ekranie mają teraz jeszcze bardziej intuicyjną formę i dodatkowo są oznaczone kolorami, na wzór menu smartfona.
Cyfrowy klucz
Aby uruchomić lub zablokować Klasę E Kombi za pomocą cyfrowego klucza do samochodu, wystarczy mieć przy sobie kompatybilne urządzenie mobilne. To nie wszystko: korzystając z różnych cyfrowych kanałów, cyfrowy klucz można udostępniać członkom rodziny lub przyjaciołom – i zezwalać wyłącznie na dostęp do pojazdu lub także na jego prowadzenie. Samochód jest w stanie rozpoznawać kilku użytkowników jednocześnie, a cyfrowy klucz może być współużytkowany przez maksymalnie 16 osób.
Zawieszenie pneumatyczne
Nowa Klasa E Kombi jest standardowo wyposażona w zawieszenie Agility Control oraz jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne Airmatic z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+.
Hybryda plug-in
Oprócz turbodoładowania zarówno silniki wysokoprężne, jak i benzynowe – jako tzw. łagodne hybrydy – korzystają ze wsparcia rozrusznika zintegrowanego z alternatorem (ISG). Nowy akumulator sprawia, że moc silnika elektrycznego wzrosła z 15 do 17 kW (z 20 do 23 KM), a dodatkowy moment obrotowy zwiększono do 205 Nm.
Już w momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie też hybryda plug-in czwartej generacji, a wkrótce pojawią się kolejne warianty z takim napędem.
Więcej zdjęć TUTAJ.