Strona główna/Testy/Omoda 5 czy Nissan Qashqai? Pojedynek w klasie kompaktowych SUV-ów

Omoda 5 czy Nissan Qashqai? Pojedynek w klasie kompaktowych SUV-ów

Redakcja moto.vehis.plAutor

W świecie kompaktowych SUV-ów, gdzie styl walczy z funkcjonalnością, a cena z prestiżem, dwa modele budzą szczególne emocje wśród zainteresowanych zakupem nowego auta: chińska Omoda 5 i japoński Nissan Qashqai. Czy nowy gracz z Chin może zagrozić ikonie z Kraju Kwitnącej Wiśni?

Kokipit Nissana Qashqaia i Omody 5. Który według ciebie ładniejszy?
Kokipit Nissana Qashqaia i Omody 5. Który według ciebie ładniejszy?

Karoseria: awangarda kontra dojrzała elegancja

Omoda 5Omoda 5


Omoda 5 przyciąga wzrok. Jej diamentowy grill, podwójne reflektory LED i chromowane akcenty nadają jej wygląd auta z segmentu premium. Sylwetka – zwężająca się ku tyłowi – przypomina nieco „chińskiego kuzyna Nissana Qashqai”. Nie bez powodu: wymiary (4,37 m długości, rozstaw osi 2,61 m) sytuują ją w dolnej granicy segmentu C. Niestety, funkcjonalność pozostaje słabym punktem. Bagażnik oferuje jedynie 360 litrów – to o 40 litrów mniej niż u konkurentów i o 44 litry mniej niż Qashqai.


Nissan QashqaiNissan Qashqai


Nissan Qashqai (4,42 m) prezentuje się jak stateczny japoński dyplomata. LED-owe światła i ładny wzór felg emanują klasą, ale bez rewolucyjnego sznytu. Za to praktyczność znacznie lepsza od chińczyka: bagażnik 404 litry (w hybrydzie), przemyślane uchwyty i podłoga. Prześwit? 165 mm u Omody vs. 175+ mm u Nissana.

Wnętrze: technologia kontra japoński minimalizm

Omoda 5Omoda 5


Wsiadając do Omody 5, czujesz się jak w kokpicie myśliwca przyszłości. Dwa połączone ekrany 12,3", ekoskóra, drewnopodobne wstawki i oświetlenie ambiente – wszystko lśni, ale... „ergonomia jest ofiarą designu”. Fizyczne przyciski? Tylko szczątkowe. Klimatyzację regulujesz przez dotykowy ekran. W zimie… będzie chyba uciążliwe. Dodatkowo, fotel kierowcy nie daje wystarczającego oparcia dla pleców, a kierownica zasłania wskaźniki kierowcom o wzroście – tak jak piszącego te słowa - powyżej 180 cm. Największa udręka jednak to system monitorowania kierowcy. To kamera, która stale obserwuje oczy i ostrzega, gdy jest rozproszony. Jak nosisz okulary (jak autor) system ciągle się włącza i alarmuje. Można to wyłączyć, ale po włączeniu samochodu system resetuje się do ustawień domyślnych. I tak w koło Macieju.


Nissan QashqaiNissan Qashqai


Qashqai odpowiada skandynawskim chilloutem. Fizyczne pokrętła klimatyzacji i 10-calowy ekran z bezprzewodowym CarPlay – to wnętrze „pracuje dla ciebie, nie przeciwko tobie”. Nawet przestrzeń dla pasażerów jest lepsza: dorosły za kierowcą (188 cm) ma zapas kolan, podczas gdy w Omodzie tylne fale nad głową są ograniczone . Minus? W podstawowych wersjach 6-głośnikowy system audio brzmi przeciętnie. Oczywiście w bogatszych wersjach jest lepiej.

Młoda krew kontra doświadczony mistrz

Omoda 5Omoda 5


Omoda 5 napędza 1.6 T-GDI (147 KM, 275 Nm) sprzężony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DCT. Silnik żywiołowy, ale żarłoczny: w mieście potrafi spalić 9-10 l/100km, a system Start-Stop (nie lubimy) bywa kapryśny. Dynamika? 0-100 km/h w 10.1 s – wystarczająco, by nie blokować ruchu. Zawieszenie fajnie tłumi nierówności.


Nissan Qashqai Nissan Qashqai


Qashqai e-Power to technologiczny paradoks. Silnik benzynowy 1.5 l (188 KM) nie napędza kół, lecz ładuje baterię – stąd wrażenie jazdy jak w elektryku: moment 330 Nm od zerowych obrotów. Przyspieszenie 0-100 km/h w 7.9 s i oszczędność 5.2-5.4 l/100km w trybie mieszanym. Ale uwaga. Silnik ładujący potrafi warczeć jak rozwścieczony szerszeń pod maską. A napęd? Tylko na przednie koła – w segmencie SUV-ów to faux pas.

Ceny


Omoda 5 (w ofercie VEHIS 1.6 T-GDI Premium DCT)  startuje od 94,5 zł netto. Za te pieniądze dostajesz nawet wentylowane fotele, kamery 360° i 7-letnią gwarancję.

Nissan Qashqai  (w ofercie VEHIS 1.3 DIG-T mHEV Acenta) to wydatek od 79,1 tys. zł netto.



Nasz werdykt: dwa światy, dwie filozofie

Omoda 5Omoda 5



Omoda 5 to SUV dla młodych, niewymagających kierowców, którzy chcą technologii za pół ceny. Jej atuty? Design, wyposażenie i gwarancja. Słabości? Ergonomia, paliwożerność i bagażnik jak z segmentu B.


Nissan QashqaiNissan Qashqai


Nissan Qashqai to wybór dla rodzin, które cenią dojrzałość. Silnik e-Power, przestrzeń i markowy prestiż mają swoją cenę – w tym przypadku bardzo wysoką. Plus? Spokój ducha. Minus? Cena, która zbliża się do Audi Q3.


Nissan czy Omoda?Nissan czy Omoda?


„Wybór? Jeśli szukasz emocji i nowości – Omoda 5 zaskoczy. Jeśli pragniesz bezpiecznego portu – Qashqai nie zawiedzie. Ale pamiętaj, drogi czytelniku moto.vehis.pl: w motoryzacji, tak jak w polityce, rewolucje przynoszą ryzyko. A japońska stal nigdy nie traci na wartości.


Omoda czy Nissan?Omoda czy Nissan?

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9593 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: