Strona główna/Testy/Omoda E5 – Test, opinie, wrażenia z jazdy

Omoda E5 – Test, opinie, wrażenia z jazdy

Michał BorowskiAutor

Omoda, marka spod skrzydeł Chery, zaczęła swoją polską przygodę od spalinowych „piątek”, które na naszych drogach zadomowiły się całkiem nieźle. Wersja elektryczna, czyli E5, wciąż pozostaje ciekawostką, więc postanowiliśmy przyjrzeć się jej bliżej.

Omoda E5. Fot. autor
Omoda E5. Fot. autor

Omoda E5 – zaprojektowana na rynek europejski

Omoda E5 to stylistyczny kolaż znanych motywów – trochę japońskiego finezji, trochę niemieckiego minimalizmu, a wszystko zamknięte w modnym nadwoziu SUV-a coupe. Na tle drogowego tłumu wygląda świeżo i nowocześnie, ale nie uderza krzykliwością. Wersja elektryczna różni się od spalinowej głównie przodem – zniknął grill, pojawił się zamknięty panel z napisem „OMODA”, a światła spięto czarną listwą. Z tyłu też lekka kosmetyka – bez sztucznych końcówek wydechu.

Omoda E5 Omoda E5

Wymiary:

Długość: 4424 mm

Szerokość: 1830 mm (2101 mm z lusterkami)

Wysokość: 1588 mm

Rozstaw osi: 2630 mm

Prześwit: 164 mm

Masa: 1710 kg

Omoda E5 Omoda E5

Wnętrze Omody E5 zawiera znajome elementy…

Omoda E5 Omoda E5

Od razu po zajrzeniu do środka w oczy rzuciło mi się kilka znajomych motywów – dźwignia zmiany biegów i przełączniki szyb są rodem z Mercedesa, a i głośniki przypominają te dostarczane przez markę Burmester. Deska rozdzielcza została wykończona miękkimi tworzywami i dobrze spasowana. Dwa 12,3-calowe ekrany zarządzają praktycznie wszystkim – jeden jest od multimediów, drugi wytypowano jako cyfrowe zegary. Do tego prosty HUD i niezły asystent głosowy („Hello Omoda!”), który chociaż nie mówi po polsku, to przynajmniej wie, co robić. Android Auto i Apple CarPlay działają bezprzewodowo – a to nie jest standard w chińskich autach.

Omoda E5 Omoda E5

Fotele zintegrowane z zagłówkami wyglądają sportowo, ale w rzeczywistości są bardziej relaksacyjne niż wyczynowe. Wentylacja, podgrzewanie, elektryczna regulacja – wszystko w standardzie. Brakuje tylko pamięci ustawień i regulacji lędźwiowej. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach. Z tyłu jest wystarczająca ilość miejsca na kolana i nad głową dla dwóch dorosłych osób. Plus za podgrzewanie skrajnych miejsc i osobne nawiewy. Szkoda za to, że bagażnik ma raptem 300 litrów i brakuje mu „przebicia” na długie przedmioty.


Omoda E5 Omoda E5

Dane techniczne

Omoda E5 Omoda E5

Moc maksymalna: 204 KM

Moment obrotowy maksymalny: 340 Nm

Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,6 s

Prędkość maksymalna: 172 km/h

Bateria LFP: 61 kWh (użytkowe)

Napęd: Na przednie koła

Skrzynia biegów: Automatyczna, 1-biegowa

Omoda E5 Omoda E5

Samochody poleasingowe

Jak jeździ Omoda E5?

Już pierwsze kilometry za kierownicą Omody E5 dają jasno do zrozumienia, że mamy do czynienia z autem nastawionym na komfort i bezstresowe pokonywanie codziennych tras – nie na wyścigi spod świateł czy dynamiczne łamanie zakrętów. Brak brutalnych szarpnięć i nagłych eksplozji mocy przekłada się na bardzo przewidywalne prowadzenie.

Omoda E5 Omoda E5

Zawieszenie zestrojone z wyraźnym naciskiem na komfort. Świetnie izoluje ono kabinę od wszelkich miejskich dziur, progów zwalniających czy poprzecznych nierówności. Nisko położony środek ciężkości (bateria w podłodze robi swoje) sprawia, że nawet w ostrzejszych zakrętach Omoda nie zaskakuje nieprzyjemnymi przechyłami. Wspomaganie układu kierowniczego jest mocne i wyraźnie oddziela kierowcę od drogi.

Asystenci jazdy działają bez większych zastrzeżeń – adaptacyjny tempomat płynnie reguluje prędkość, system utrzymania pasa nie wprowadza nerwowości, a kamery 360 stopni okazują się wręcz nieocenione w miejskiej aglomeracji.


Omoda E5 Omoda E5

Omoda E5 – jaki jest realny zasięg i czas ładowania?

Bateria Omody E5 mieści 61 kWh – w tym segmencie nie jest to specjalnie imponująca wartość. W oszczędnej jeździe pomaga pompa ciepła, aktywne klapy wlotów powietrza i dodatkowe osłony felg. Rekuperacja działa w trzech poziomach i jest faktycznie odczuwalna.

Wyniki zużycia energii z testu (temp. 20°C):

Miasto: 15 kWh/100 km → zasięg ok. 400 km

90 km/h: 17 kWh/100 km → zasięg ok. 360 km

140 km/h: 18,5 kWh/100 km → zasięg ok. 330 km

Ładowanie

DC: 80 kW → 10–80% w 32 min

DC: 80 kW → 0–100% w około 50-60 min

AC: 11 kW → 0-100% około w 6 h

Plus dopisuję za gniazdo ładowania umieszczone z przodu – bardzo wygodne.


Omoda E5 Omoda E5

Podsumowanie: Omoda E5 – czy warto?

Omoda E5 nie zamierza zdominować rynku niską ceną. Zamiast tego próbuje zdobyć klientów stosunkiem wyposażenia do ceny, komfortem jazdy i jakością wykonania, która wcale nie odstaje od marek, które od dekad są obecne w Europie. Nie oznacza to jednak, że cena jest wygórowana, bo wynosi 169 900 złotych za kompletnie wyposażony samochód. Do tego otrzymujemy gwarancję na okres 7 lat z limitem przebiegu 150 000 km (na baterię jest to nawet 8 lat i 160 000 km przebiegu).


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10237 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: