Strona główna/Premiery/Peugeot 408 – test samochodu, który tworzy własną klasę

Peugeot 408 – test samochodu, który tworzy własną klasę

4 marca 2024

Gdy Peugeot 408 został oficjalnie zaprezentowany w czerwcu 2022 roku, wiele osób przecierało oczy ze zdziwienia – to jeden z najbardziej oryginalnych projektów w historii motoryzacji, wyglądający, jakby był autem koncepcyjnym, a nie produkowanym seryjnie.

Jaki to segment?

Zdefiniowanie, do jakiej kategorii przynależy Peugeot 408 to dość wymagające zadanie. Przedstawiciele marki komunikują, że jest to połączenie cech SUVa, limuzyny oraz liftbacka i ciężko stwierdzić, do którego z tych segmentów najbliżej jest modelowi 408. Mamy tu prześwit na poziomie 189 mm, co jest wartością większą niż w niejednym SUV-ie. Zarys nadwozia z kolei bardziej przypomina wydłużonego liftbacka – klapa bagażnika otwiera się wraz z tylną szybą, a linia dachu wyraźnie opada za ostatnim słupkiem. 

Nietypowa konstrukcja Peugeot 408 zaburza poprawne szacowanie jego wymiarów.

Choć auto zbudowano na kompaktowej platformie modułowej EMP2 (bazuje na niej chociażby nowy Opel Astra i Peugeot 308), to zostało ono rozbudowane wzdłuż i wszerz. Całkowita długość samochodu mierzy 4687 mm (przy rozstawie osi 2787 mm), szerokość 2062 mm a wysokość 1732 mm. Masa pojazdu to około 1600 kg z napędem spalinowym i mniej więcej 1700 kg z napędem hybrydowym. Bagażnik jest długi, całkiem regularny i mieści 536 lub 471 litrów, w zależności od tego, czy mamy do czynienia z napędem czysto spalinowym, czy też hybrydowym.

Trzy napędy do wyboru

Podstawowym silnikiem dla Peugeot 408 jest benzynowa doładowana jednostka o pojemności 1,2 litra, generująca 130 KM. Warto zauważyć, że jest to układ bez żadnej elektryfikacji, nawet w postaci tzw. miękkiej hybrydy. Klienci oczekujący większej mocy są już za to na hybrydy skazani i to na warianty plug-in, czyli takie doładowywane „z gniazdka”. Ich bazą stanowi silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, a łączna moc układu może wynosić 180 lub 225 KM.

Bateria pokładowa mieści 12,44 kWh, co powinno pozwolić na przejechanie ponad 60 km w trybie elektrycznym. Niezależnie od wybranego napędu, moc w Peugeot 408 zawsze przekazywana jest wyłącznie na przednie koła i w każdym przypadku za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej.

Peugeot 408 – ceny

Cennik dla Peugeot 408 otwiera się wraz z kwotą 143 000 zł za wersję z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM. Zakup hybrydy plug-in wiąże się z wydaniem co najmniej 190 550 zł za słabszy wariant o mocy 180 KM. Wyposażenie standardowe w obu wariantach obejmuje m.in. automatyczne światła i wycieraczki, reflektory LED, dwustrefową automatyczną klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy z wbudowaną nawigacją, łączność Bluetooth, konfigurowalny zestaw wskaźników czy bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay.

Mocniejszy napęd hybrydowy dostępny jest od wyższych pakietów wyposażenia i jego cena zaczyna się od 202 850 zł. Pod koniec 2023 roku napęd benzynowy zyska wsparcie „miękkiej hybrydy”, na czym zyska trochę mocy, a w 2024 roku powinna dołączyć także odmiana w pełni elektryczna.

Michał Borowski


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: