Porsche Macan Electric. Premiera w Singapurze

26 stycznia 2024
Porsche Macan Electric. Premiera w Singapurze

Wczoraj w Singapurze Porsche zaprezentowało  swój drugi elektryczny model. To nowy Macan z układami napędowymi o mocy do 470 kW (639 KM). Osiągom porównywalnym z samochodami sportowymi towarzyszy szybkie ładowanie, z mocą do 270 kW, oraz do 613 km zasięgu.



Dziesięć lat po premierze spalinowego Macana drugie pokolenie pojawia się już tylko jako auto elektryczne.


W sprzedaży będą dwa warianty: Macan 4 oraz Macan Turbo.  Samochód ten  mierzy 4784 mm długości, 1938 mm szerokości i 1622 mm wysokości. Rozstaw osi zwiększony do 2893 mm – o 86 mm większy niż w poprzedniku – równoważą krótkie nawisy z przodu i z tyłu. Reflektory podzielono na dwie części: spłaszczone górne jednostki świetlne z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej są osadzone w błotnikach. Nieco niżej umieszczono główny moduł oświetlenia z opcjonalną matrycową technologią LED.




Aby uzyskać efektywność mocy maksymalnej, zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi nowy Macan wykorzystuje najnowszą generację synchronicznych silników elektrycznych z magnesami trwałymi (PSM).



W połączeniu z funkcją ruszania Launch Control nowy Macan 4 w trybie overboost generuje moc do 300 kW (408 KM), podczas gdy Macan Turbo może poszczycić się wynikiem do 470 kW (639 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 650 oraz 1130 Nm.


Macan 4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s, a Macan Turbo – w 3,3 s. Ich prędkości maksymalne to, odpowiednio, 220 oraz 260 km/h.



Silniki elektryczne czerpią energię z umieszczonego w podwoziu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 100 kWh brutto, (do 95 kWh netto). Akumulator ten to kluczowy komponent nowo opracowanej platformy Premium Platform Electric (PPE) o architekturze 800 V, zastosowanej przez Porsche po raz pierwszy właśnie w nowym modelu Macan.

Moc ładowania DC wynosi do 270 kW. Na odpowiedniej stacji szybkiego ładowania poziom energii w akumulatorze uzupełnić z 10 do 80% w ciągu około 21 minut. W przypadku stacji ładowania o napięciu 400 V przełącznik wysokiego napięcia w baterii umożliwia ładowanie dzielone – efektywnie dzieli akumulator 800 V na dwa magazyny energii, każdy o napięciu znamionowym 400 V. Umożliwia to ładowanie bez dodatkowego wzmacniacza wysokiego napięcia, z mocą do 135 kW. Podczas jazdy silniki elektryczne mogą odzyskiwać (rekuperować) energię z mocą do 240 kW.



vehis
Szukasz samochodu?
Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty 3 000 samochodów dostępnych od ręki!
[więcej]
Wyrażam zgodę na przekazywanie przez VEHIS Sp. z o.o. informacji handlowych dotyczących produktów i usług telefonicznie lub za pośrednictwem SMS/MMS, w szczególności celem realizacji niniejszego zgłoszenia. Przyjmuję do wiadomości, że powyższa zgoda może zostać przeze mnie cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, których przetwarzanie jest oparte na przepisach prawa.
[więcej]
Wyrażam zgodę na przesyłanie przez VEHIS Sp. z o.o. informacji handlowych dotyczących produktów i usług na podany przeze mnie w formularzu kontaktowym adres e-mail, w tym w szczególności celem realizacji niniejszego zgłoszenia. Przyjmuję do wiadomości, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, których przetwarzanie jest oparte na przepisach prawa.
Wypełniając i wysyłając formularz kontaktowy, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzu. Dane będą przetwarzane według zasad opisanych poniżej: RODO - obowiązek informacyjny [więcej]