Wczoraj w Singapurze Porsche zaprezentowało swój drugi elektryczny model. To nowy Macan z układami napędowymi o mocy do 470 kW (639 KM). Osiągom porównywalnym z samochodami sportowymi towarzyszy szybkie ładowanie, z mocą do 270 kW, oraz do 613 km zasięgu.
Dziesięć lat po premierze spalinowego Macana drugie pokolenie pojawia się już tylko jako auto elektryczne.
W sprzedaży będą dwa warianty: Macan 4 oraz Macan Turbo. Samochód ten mierzy 4784 mm długości, 1938 mm szerokości i 1622 mm wysokości. Rozstaw osi zwiększony do 2893 mm – o 86 mm większy niż w poprzedniku – równoważą krótkie nawisy z przodu i z tyłu. Reflektory podzielono na dwie części: spłaszczone górne jednostki świetlne z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej są osadzone w błotnikach. Nieco niżej umieszczono główny moduł oświetlenia z opcjonalną matrycową technologią LED.
Aby uzyskać efektywność mocy maksymalnej, zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi nowy Macan wykorzystuje najnowszą generację synchronicznych silników elektrycznych z magnesami trwałymi (PSM).
W połączeniu z funkcją ruszania Launch Control nowy Macan 4 w trybie overboost generuje moc do 300 kW (408 KM), podczas gdy Macan Turbo może poszczycić się wynikiem do 470 kW (639 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 650 oraz 1130 Nm.
Macan 4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s, a Macan Turbo – w 3,3 s. Ich prędkości maksymalne to, odpowiednio, 220 oraz 260 km/h.
Silniki elektryczne czerpią energię z umieszczonego w podwoziu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 100 kWh brutto, (do 95 kWh netto). Akumulator ten to kluczowy komponent nowo opracowanej platformy Premium Platform Electric (PPE) o architekturze 800 V, zastosowanej przez Porsche po raz pierwszy właśnie w nowym modelu Macan.
Moc ładowania DC wynosi do 270 kW. Na odpowiedniej stacji szybkiego ładowania poziom energii w akumulatorze uzupełnić z 10 do 80% w ciągu około 21 minut. W przypadku stacji ładowania o napięciu 400 V przełącznik wysokiego napięcia w baterii umożliwia ładowanie dzielone – efektywnie dzieli akumulator 800 V na dwa magazyny energii, każdy o napięciu znamionowym 400 V. Umożliwia to ładowanie bez dodatkowego wzmacniacza wysokiego napięcia, z mocą do 135 kW. Podczas jazdy silniki elektryczne mogą odzyskiwać (rekuperować) energię z mocą do 240 kW.