Wiadomości
Premiery
Testy
Na drodze
E-auto
O leasingu
Porady
Zdjęcia
Filmy
Clacson
Obserwuj nas:

Strona główna/Wiadomości/Rynek motoryzacyjny w pierwszym półroczu 2025 roku. Nowe, chińskie, importowane

Rynek motoryzacyjny w pierwszym półroczu 2025 roku. Nowe, chińskie, importowane

Redakcja moto.vehis.plAutor

Polski rynek motoryzacyjny w pierwszym półroczu 2025 roku rozwija się dynamicznie, przynosząc zarówno rekordowe wyniki sprzedaży nowych samochodów, jak i stabilny wzrost importu pojazdów używanych.

Fot. Jacek Jurecki
Fot. Jacek Jurecki

Nowe

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wynika, że w pierwszym półroczu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 285 282 nowe samochody osobowe, co oznacza wzrost o 3,01% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku (+8 335 sztuk). W czerwcu 2025 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wyniosła 55 529 sztuk, co jest wynikiem o 2,48% niższym niż w czerwcu 2024 roku, ale o 6,93% wyższym niż w maju 2025 roku. Skumulowana liczba rejestracji w 2025 roku wskazuje na stabilny wzrost, napędzany głównie przez dynamicznie rozwijający się segment marek chińskich.

Chińskie

Chińskie marki motoryzacyjne w 2025 roku odnotowują rekordowe wzrosty sprzedaży, stając się jednym z najważniejszych graczy na polskim rynku. Według danych Samar, w pierwszym kwartale 2025 roku liczba rejestracji chińskich samochodów wzrosła ponad ośmiokrotnie – z 887 do 7 075 pojazdów w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku, osiągając 5% udziału w rynku nowych aut osobowych. W maju 2025 roku chińskie marki osiągnęły rekordowy udział w rynku na poziomie 7,1%, z liczbą 3 330 zarejestrowanych pojazdów, co oznacza wzrost o 324,2% rok do roku.

Liderem pozostaje marka MG, która w maju zarejestrowała 1 233 pojazdy (+4,9% w porównaniu z kwietniem), wyprzedzając takie marki jak Omoda (717 rejestracji, +26,9%) i Jaecoo (474 rejestracje, +2,8%). W całym pierwszym półroczu MG odnotowała 105,73% wzrostu liczby rejestracji, co plasuje ją wśród najdynamiczniej rozwijających się marek na polskim rynku. Popularne modele, takie jak MG HS, MG ZS, Omoda 5, BAIC Beijing 5 czy Jaecoo 7, zdobywają uznanie dzięki konkurencyjnym cenom, bogatemu wyposażeniu i nowoczesnym technologiom.


Fot. Jacek JureckiFot. Jacek Jurecki


Chińskie samochody przyciągają polskich kierowców nie tylko atrakcyjną ceną, ale także długimi gwarancjami, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i rosnącą dostępnością serwisów. Dodatkowo, program dopłat NaszEauto, wznowiony w lutym 2025 roku z dofinansowaniem do 40 000 zł dla osób fizycznych, sprzyja rosnącemu popytowi na chińskie samochody elektryczne, takie jak BYD Seal U DM-I czy MG4.

Importowane

Rynek importu używanych samochodów w Polsce w pierwszym półroczu 2025 roku również odnotował wzrost. Według danych Samar, sprowadzono 484 776 używanych pojazdów o DMC do 3,5 tony, co oznacza 0,7% wzrostu w porównaniu z 2024 rokiem. Wśród nich dominują samochody osobowe (436 721 sztuk, spadek o 0,4%), podczas gdy import pojazdów użytkowych wzrósł o 12,1% (48 055 sztuk). Średni wiek importowanych aut ustabilizował się na poziomie 12,19 roku, z samochodami benzynowymi osiągającymi średnio 12,59 roku. Warto zauważyć dynamiczny wzrost zainteresowania używanymi samochodami elektrycznymi, których rejestracje wzrosły o 34,1%.

Najważniejszym źródłem importu pozostają Niemcy, skąd sprowadzono 251 950 pojazdów (udział 52,2%, wzrost o 1,0%). Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost importu z Ameryki Północnej – Stany Zjednoczone (36 335 sztuk, +11,9%) awansowały na trzecie miejsce w rankingu, wyprzedzając Belgię, która odnotowała spadek o 8,1% (32 796 sztuk). Kanada również zyskała, z wzrostem importu o 14,4% (3 862 sztuki). Rekordowy wzrost odnotowała Estonia (+36,4%, 687 sztuk), choć wolumen pozostaje niski. Z kolei kraje skandynawskie, takie jak Norwegia (-22,8%) i Szwecja (-22,3%), odnotowały znaczące spadki.

W rankingach popularności marek wśród importowanych samochodów od lat dominują Volkswagen (auta osobowe) i Renault (auta dostawcze). Wśród modeli osobowych liderami są Opel Astra i Volkswagen Golf, z minimalną różnicą 51 sztuk, natomiast w segmencie dostawczym prym wiedzie Renault Master.

Zamortyzuj 150 000 zł w 2026 roku

Podsumowanie

Pierwsze półrocze 2025 roku potwierdza, że polski rynek motoryzacyjny przeżywa dynamiczne zmiany. Rekordowy wzrost rejestracji chińskich marek, takich jak MG, Omoda czy Jaecoo, świadczy o ich rosnącej popularności i konkurencyjności. Jednocześnie stabilny import używanych pojazdów, z rosnącym udziałem samochodów elektrycznych, pokazuje zmieniające się preferencje polskich kierowców. Dane Samar wskazują, że rok 2025 może być przełomowy dla chińskich producentów, którzy dzięki atrakcyjnej ofercie i wsparciu programów dopłat umacniają swoją pozycję na rynku. Polski rynek motoryzacyjny pozostaje zróżnicowany, oferując zarówno nowoczesne pojazdy z Chin, jak i sprawdzone modele z Europy i Ameryki Północnej.

Źródła: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9699 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas:
© 2025 VEHIS sp. z o.o.