Strona główna/Wiadomości/Tomasz Czopik o obowiązkowych szkoleniach, których… nie ma

Tomasz Czopik o obowiązkowych szkoleniach, których… nie ma

12 września 2023

Już od pięciu lat  miały obowiązywać szkolenia z zakresu bezpieczeństwa dla każdy młodego, a raczej nowego kierowcy. Taki dwuetapowy kurs mieli odbyć kierowcy pomiędzy 4 a 8 miesiącem od otrzymania prawa jazdy.


W pierwszym etapie zajęcia miały mieć charakter teoretyczny. Przez dwie godziny świeżo upieczeni kierowcy mieli wysłuchać wykładów o wszelkich aspektach bezpiecznej jazdy samochodem.

 

Etap drugi to praktyczne szkolenie na torze. Podczas takiego zaledwie godzinnego szkolenia,  młody kierowca miał uczestniczyć (na własny koszt) w kursie doskonalenia techniki jazdy z akcentem na bezpieczeństwo.


W obliczu ostatnich tragedii na drogach, w których ginęli bardzo młodzi kierowcy i ich pasażerowie temat  konieczności organizowania takich kursów powrócił, ale… tylko w mediach.


Straszny wypadek w Krakowie. Śmierć czterech dwudziestolatków


Znowu śmierć w żółtym Megane. Zginęło trzech młodych mężczyzn. Mieli 17, 21 i 23 lat


Choć stosowne przepisy zostały uchwalone (ministerstwo infrastruktury miało je tylko doprecyzować w stosownym rozporządzeniu) pozostały martwe.


Dlaczego tak się dzieje? O to zapytaliśmy Tomasza Czopika, znakomitego kierowcę rajdowego, obecnie prowadzącego szkołę bezpiecznej jazdy - AutonoMe sp. z o.o.

 


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: