Peugeot 208 to najlepiej sprzedający się samochód w Europie w 2022 roku. Teraz zostaje poddany face liftingowi, ale także zyskuje nowe technologie, które przekładają się –dla wersji elektrycznej - na większy, aż 400 kilometrowy zasięg. Do sprzedaży trafi w listopadzie 2023 roku.
Od premiery, która odbyła się pod koniec 2019 roku, czyli w nieco ponad trzy lata na całym świecie wyprodukowano prawie 1 000 000 egzemplarzy 208-ki. W latach 2021 i 2022 Peugeot 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie biorąc pod uwagę wszystkie segmenty.
Wynik ten w dużej mierze francuski koncern zawdzięcza elektrycznej wersji „208”. W ubiegłym roku stała się ona najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w segmencie B w Europie.
Gama nowego Peugeota e-208 oparta będzie na trzech wersjach – Allure, Active i GT oraz sześciu układach napędowych, w tym nowym elektrycznym silniku o mocy 115 kW/156 KM, oferującym zasięg 400 km (w cyklu mieszanym WLTP) a także nowym jednostkom Hybrid 100 i Hybryda 136.
Nowy Peugeot 208 oferuje dwa nowe 48-woltowe układy napędowe hybrydowe, składające się z silników benzynowych PureTech o mocy 100 i 136 KM, połączonych z dwusprzęgłową, zelektryfikowaną 6-biegową skrzynią biegów e-DCS6.
Dzięki akumulatorowi, który ładuje się podczas jazdy, technologia ta oferuje dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i do 15% niższe zużycie paliwa. W jeździe miejskiej nowe modele 208 Hybrid 100 I Hybrid 136 mogą pracować przez ponad 50% czasu w bezemisyjnym trybie elektrycznym.
Dla tych, którzy nie lubią elektryków i hybryd Peugeot pryz gotował 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów i również 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów.